Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Bon de consum & Rsaquo; Raspunde lui: Bon de consum

  • Dor

    Administrator
    4 decembrie 2015 la 9:56

    Multumesc tuturor pentru observatii!

    Draga Dragos, sper ca dupa ce veti fi luat legatura cu colegii de la danclis, veti intelege ca raspunsul meu legat de utilizarea bonului de consum pe post de PV de perisabilitate, iata cu aproape un an in urma, este in conformitate cu legislatia actuala. (sigur, imi cer inca o data scuze pentru exprimarea de atunci -:) )

    Prin urmare NU ESTE CORECT sa folositi un Bon de Consum pentru inregistrarea perisabilitatilor.

    Singura metoda contabila permisa de lege este inventarierea prealabila a minusurilor cauzate de depreciere si intocmirea unui PV de depreciere intre gestionar si comisia de inventariere, care accepta diferentele si cauzele acestora, urmand a valorifica ulterior contabil lista de diferente rezultata.

    Asadar, dupa lege, procesul nu este validat de catre un singur om (gestionarul) ci de o comisie care isi asuma colectiv responsabilitatea asupra acestei operatii, preluand stocul de la gestionar si degrevandu-l pe acesta de raspuderea asupra lui.

    Unde mai pui, ca bonul de consum ar presupune consumul intern al acestor produse in interiorul firmei, consum permis doar pentru situatii conforme cu obiectul de activitate sau pentru productie, nicidecum pentru orice produs.

    Pe la colegii de la danclis a trecut recent un control ANAF si le-au transmis aceeasi observatie, asa incat iata inca un motiv care intareste afirmatia mea.

    Pentru utilizatorii SmartCash RMS care opereaza retele de magazine, iata mai jos solutia care permite optimizarea fluxurilor de perisabilitati pe un intreg lant de magazine, asa cum am explicat-o si pentru danclis:

    1. Definiti in reteaua de magazine o noua locatie, intitulata de exemplu “Depozit Perisabilitati”, caruia ii alocati un nou numar de magazin, sa spunem 98. In cazul in care centrala de magazine nu opereaza stoc si e separata de gestiunile magazinelor, fiind folosita doar cu scop operational comercial, puteti folosi chiar centrala pe post de depozit de perisabilitati (cum a fost cazul la danclis).
    2. In cazul unei noi locatii, creati, folosind o licenta secundara SmartCash RMS un nou depozit in centrala de magazine, alaturi de centrala propriu-zisa.
    3. Noua locatie definita va fi operata exclusiv din centrala de magazine, de catre o persoana delegata pentru controlul lunar al perisabilitatilor.
    4. In loc sa emiteti in magazine Bonuri de Consum pentru persiabilitati instruiti magazinele sa efectueze operatii de Transfer la Magazin in Retea, catre gestiunea colectiva Depozit Perisabilitati introdusa la pct.1. In acest mod stocul din magazin este descarcat si aveti o situatie corecta asupra marfurilor ramase in realitate in stoc.
    5. In gestiunea nou creata, efectuati zilnic (sau macar cu regularitate saptamanala) toate operatiile de receptie pentru transferurile de marfa catre aceasta gestiune.
    6. Stocul noii gestiuni va fi incarcat astfel exclusiv cu produse perisate provenind de la orice magazin din retea.
    7. La finalul fiecarei luni (de exemplu in ultima zi a lunii), dupa ce verificati ca receptiile sa fie la zi in aceasta gestiune, deschideti in aceasta gestiune un inventar general pentru absolut toate articolele din catalog, cu optiunea Cant Fizica = 0.
    8. Editati procesul verbal de inventariere, decizia si declaratia gestionarului, corespunzatoare acestui inventar general in sensul unui proces verbal de perisare. Sunt documente word ce pot fi editate direct din interfata de deschidere inventar, sau ulterior din cea de listare a unui inventar deja inchis. Listati toate cele 3 documente.
    9. Inchideti inventarul fara a efectua nici o modificare (punand astfel tot stocul din gestiunea perisabilitati pe zero) si emiteti un LDI pentru intreaga diferenta.
    10. La LDI-ul astfel generat atasati si listati toate cele 3 documete emise oricum automat, modificate conform propriului format de proces verbal de perisare. Listati lista de inventar doar pentru produsele cu diferente, ca sa fie mai scurta.

    Concluzii:
    In acest mod veti izola toate persiabilitatile intr-o gestiune separata, pentru care puteti delega un responsabil.
    Inventarul in aceasta noua gestiune poate fi deschis in orice moment, fara a fi nevoie de un Z prealabil ca intr-un magazin normal.
    Puteti monitoriza volumul de perisabilitati pe magazine pe baza intrarilor lunare de la magazine in aceasta noua gestiune, atat ca volum cat si pe Departamente/Clase. (Pe bonuri de consum era oricum imposibil sa diferentiati perisabilitatea de consumul propriu-zis).
    Si in fine, pe langa trecerea perisabilitatilor pe pierdere cu un LDI puteti optimiza centralizat perisabilitatile prin facturare catre fundatii sau alte asociatii de acest tip, in special pentru produsele aflate la limita termenului de valabilitate.
    Astfel, macar pentru o parte din produse veti putea gasi solutii de reutilizare, fie si ca rebut furajer de exemplu, astfel incat sa diminuati nivelul pierderilor prin perisarea “la gramada” direct din magazin, fara ca dvs. sa aveti vreun control asupra modului in care angajatii decid ca un produs e “bun de aruncat la gunoi”.

    Ce va trebuie pentru implementare?
    1. Retea de magazine
    2. O licenta secundara SmartCash RMS pe centrala de magazine pentru noua gestiune (daca nu o aveti cumva deja).
    3. O persoana dedicata responsabila cu “golirea” lunara a acestei gestiuni prin inventariere pe zero.

    PS. Nu uitati ca in curand va exista si o obligativitate, cuplata probabil cu inlesniri fiscale pentru donarea produselor aproape de limita de perisare catre fundatii sociale, asa incat metoda se justifica din plin.