Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; Cum faci sa lucrezi fara stoc negativ? & Rsaquo; Raspunde lui: Cum faci sa lucrezi fara stoc negativ? [Adimar]

  • Dor

    Administrator
    27 februarie 2016 la 14:22

    Intrebarea dvs. reprezinta de fapt o categorie de intrebari, legate de motivele pentru care se opteaza in unele cazuri a se lucra cu stoc negativ.

    O parte din motivele acesei decizii sunt legate de vanzarea unor articole care se vand in avans, urmand ca ulterior, in masura vanzarilor, sa se primeasca si factura pentru costurile aferente.

    Din aceasta categorie fac parte: vaucherele de reincarcare, portiile de cafea sau alte bauturi vandute prin automate pentru care nu gestionati dvs. consumabilele si in general orice alte tipuri de vanzari din acelasi soi.

    Deoarece doriti contorizarea lor cantitativa optati sa le definiti ca produse STOCABILE, desi nu este deloc asa. Este normal insa sa cunoasteti cantitatea vanduta (ba chiar si valoara desigur) pentru a va regla cu furnizorul.

    Pentru a rezolva aceasta problema programul SmartCash va permite definirea acestor produse ca SERVICII, ceea ce si sunt de fapt!!!! Vandute in acest mod, acestea intra integral pe venit, urmand ca la final, sa introduceti factura de la furnizor direct pe cheltuieli.

    Veti pastra in permanenta controlul deoarece SmartCash va va raporta numarul total de astfel de servicii vandute (sau protii daca vreti) impreuna cu valoarea de vanzare a lor.

    Avantajul este ca nu mai trebuie sa faceti “receptii” pentru ceva ce nu exista, furnizorul facturandu-va de fapt tot servicii in cazul reincarcarilor electronice ba chiar si in cazul automatelor. Si articolele de acest tip sunt evident scutite de la gestiunea de stocuri.

    Pe scurt faceti cate un articol omolog pentru fiecare soi de reincarcare (ex: Reincarcare ORANGE 5 Euro, etc), si selectati bifa Serviciu la adaugare.

    Singura exceptie in cazul reincarcarilor este cazul cartelelor de carton fizice care au un stoc si oricum sunt facturate inainte adica sunt chiar stocabile.

    Legat de a doua intrebare va recomand sa stati de vorba cu contabilul sau cu avocatul dvs. Sunt putine lucruri pe care acestia vi le pot cere ca dovada pe care sa nu le puteti lista din SmartCash ca dovada.

    Daca aveti o gestiune corecta si la zi nu aveti de ce sa va fie frica. In conditiile in care toate documentele de intrare si de iesire sunt operate iar operatiile de transformare interna au fost efectuate la timp cam acestia ar fi pasii:
    1. Descarcati gestiunea la zi si emiteti toate documentele restante.
    2. Listati Raportul de Gestiune dupa aceasta operatie. Acest document sta la baza oricarui proces de imputare, deoarece valoarea de deschidere a inventarului trebuie sa fie totdeauna egala cu valoarea de sfarsit a raportului de gestiune listat inainte de deschidere lui.
    3. Deschideti un inventar general si intocmiti toate cele 3 documente propuse la deschiderea lui: Decizia, Declaratia Gestionarului si Procesul Verbal de Inventariere.
    4. Efectuati inventarul cat de corect posibil (eventual automatizat) si verificati personal inca o data inainte de inchiderea lui, lista de diferente ce raman dupa ce toata marfa s-a numarat.
    5. Inchideti inventarul si duceti lista de diferente la contabilitate impreuna cu cele 3 documente. Acolo se face valorificarea acestuia. Pentru produsele ce admit perisare (ar trebui sa folositi coeficientii care dau automat un raport daca doriti intre doua inventare succesive) se accepta o diferenta pe care o treceti pe pierderi. Se adauga la acestea si produsele pentru care gestionarul poate dovedi ca au lipsit fara vina colectivului.
    6. Pentru restul se incheie un proces verbal de imputatie ce de obicei este distribuit ca penalizare tuturor angajatilor deoarece in general se lucreaza cu gestiune colectiv.
    7. Si da, la final pe baza acestuia, se esaloneaza sumele ce trebuiesc retinute din salarii ca penalizari pentru recuperarea lipsei.

    Nu uitati sa comunicati tot timpul aceste operatii catre personal si sa-i faceti sa inteleaga ca totul este corect numarat, astfel incat sa evitati situatiile de contestatie care oricum vor apare.

    Pentru mai multe “trucuri” de identificare a angajatilor “smecheri” cred ca e bine sa discutati cu colegii mei de la suport, care au vazut multe la viata lor, atunci cand va pregatiti de inventariere.