Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; Informatii solicitate de un client (cu multuiri) & Rsaquo; Reply To: Re: Informatii solicitate de un client (cu multuiri)

  • Dor

    Administrator
    11 octombrie 2007 la 6:34

    “Dor” wrote: Stimati colegi, imi permit sa citez direct pe forum o serie de intrebari ale unuia dintre clientii nostri, care au relevanta mare si pentru multi dintre dvs.
    Solicitarile clientului nostru (o retea cu centrala si 3 magazine) sunt punctual urmatoarele. Sub fiecare am introdus raspunsul.

    ***La facturile de retur, cand sunt mai multe pozitii cu acelasi produs, cumuleaza cantitatile, valorile, dar nu si TVA-ul.

    Verificati daca este ultima versiune 8.0.0.104. In programul curent am verificat si sub coloana TVA apare suma totala aferenta TVA.

    ***Facturi putem face, dar ar fi logic sa putem face si chitante din Magister.

    Nu este deloc logic. Conform legislatiei in vigoare nu este voie sa emiteti chitante la vanzarea cu amanuntul. Daca totusi o faceti, acestea pot fi numai pentru plati in avans pentru anumite produse pe care mai apoi trebuie sa le returnati cu dispozitie de plata din casierie si mai apoi sa le incasati prin bon fiscal.

    ***Avem posibilitatea de a inregistra furnizorul aferent unei plati in registrul de casa, dar aceasta informatie nu este si printabila.

    Asa este, in registrul de casa se imprima numai explicatiile aferente unei plati. Furnizorul (sau Clientul pentru incasari) sunt folosite pentru a conecta plata/incasarea cu furnizorul/clientul respectiv. Instruiti operatoarele sa introduca in explicatii si o referinta la furnizor daca este necesar.

    Pentru a vedea informatii in legatura cu platile incasarile pe furnizori/clienti aveti situatiile de urmarire mult mai folositoare decat registrul de casa care este un document simplificat necesar numai pentru evidenta cash-ului conform legii.

    ***La magazinele-utilizatoare (deci nu server baza de date=Eminescu), in fisa unui produs nu se poate vizualiza furnizorul. Se pot vedea furnizorii doar la clasarea catalogului pe furnizori. Dar, pentru a cauta care este furnizorul unui anume produs, inseamna ca trebuie sa clasam tot catalogul pe furnizori, apoi sa luam furnizor cu furnizor pana il gasim.

    In fisa de depozit nu este afisat furnizorul. Banuiesc ca vorbiti de Balanta de inchidere lunara nu?
    Este normal ca furnizorul sa nu mai apara in gestiunea magazinului. Pentru acest magazin, in contextul dvs. de retea inchisa, “furnizori” pot fi numai magazinele din retea, asa incat acolo receptiile sunt efectuate numai de la un alt magazin.

    Organizarea produselor pe furnizori este insa o necesitate esentiala pe care trebuie sa o faceti dvs. Odata realizata pe nomenclatorul central este automat replicata in intreaga retea si veti sti oriunde tot ce se intampla cu marfa acestora. Nu trebuie sa amestecati spatiul document cu cel operational. Una este fisa de rulaj lunara si alta monitorizarea pe flux a relatiei cu furnizorii.

    Nu trebuie sa luati furnizor cu furnizor aplicati un simplu filtru si aveti toata imaginea inainte. Poate aici ar trebui sa fiti mai explicit sa va sfatuim mai la obiect.

    ***Alte probleme sunt cele Ť INEXPLICABILE Å¥ si anume : un furnizor creat se vede la 2 magazine, dar nu si la al 3-lea ; Un produs care este clasat la o anumita Ť Categorie marfa Å¥ apare in categoria Ť – Å¥ adica nicaieri – doar la un magazin din 3.

    Singura explicatie este aceea ca magazinul respectiv a uitat sa actualizeze furnizorii. La fel si clasificarea, daca este centralizata si a fost transmisa la magazine automat articolele sunt actualizate si acolo dupa clasificarea respectiva.

    ***La SELECTIE MULTIPLA se poate modifica doar Ť Departamentul ť (ceea ce oricum nu folosim pt acum sunt toate produsele in Ť Categorii marfa ť) ; nu putem schimba Ť Scos din vanzare ť ceea ce ar fi cel mai util.

    Este adevarat numai pentru magazinele din retea si nu pentru centrala de magazine care poate modifica multiplu si aceasta proprietate. Numai acolo e voie. Prin actualizare catalog scoaterea de la vanzare este mai apoi dictata la toate magazinele.

    ***La un magazin-utilizator se pot schimba preturile de vanzare (ceea ce in mod normal parca nu trebuia), iar la altul-utilizator nu se poate.

    Este o eroare de configurare la magazinul respectiv, sau fetele dvs. (asa cum s-a mai intamplat) si-au “bagat nasul unde nu le fierbe oala”. Acesta poate fi un motiv pentru care magazinul respectiv nu mai primeste actualizari de la centrala. Poate a fost configurat ca magazin independent… Magazinul trebuie reconfigurat. Trimiteti numarul lui pentru a transmite colegilor mei de la tehnic solicitarea.

    ***La ÂÂ’Rapoarte – Situatii detaliate – Vanzari prin POS – Pe inchideriÂ’Â’ afiseaza inchiderile din ziua/perioada respectiva, dar nu le mai cumuleaza (inainte le cumula).

    Raportul nu s-a modificat. Poate il confundati cu cel pe Departamente/Clase.