Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Anularea transferurilor din retea

  • Anularea transferurilor din retea

  • gmro

    Membru
    31 decembrie 2020 la 17:31

    Legat de anularea transferurilor venite de la magazinele din retea va rog:

    1. analizati posibilitatea de a avea un raport cu privire la transferurile care au fost anulate. In acest moment nu exista un astfel de raport si daca un utilizator anuleaza un transfer venit de la un magazin din retea nu exista nici o posibilitate pentru a sti care transfer a fost anulat si care utilizator a anulat transferul respectiv. Acest lucru este o problema de securitate deoarece in acest fel se poate transfera marfa in retea care ulterior dispare prin anularea transferurilor in gestiune de destinatie.

    2. analizati posibilitate de a putea selecta prin drepturile de acces care utilizatori pot avea drept de anulare sau drept de confirmare a anularii transferurilor venite de la magazine din retea. In acest moment orice utilizator care are drept de a receptiona transferuri din retea are drept si sa le anuleze iar acest lucru este o problema de securitate mentionata mai sus. Anularea transferurilor ar trebui sa fie limitata prin drepturile de acces similar cum e limitata inchiderea / stergerea inventarului.

    Multumesc.

  • Dor

    Administrator
    2 ianuarie 2021 la 12:54

    Buna ziua,

    Functia de anulare a unui transfer nu exista in programul SmartCash RMS in mod justificat, tocmai pentru a controla mai strict aceasta operatie. Poate e o neintelegere.

    Odata generat un transfer catre un magazin din retea, acesta este transmis automat catre gestiunea destinatie.

    In cazul unei erori singura solutie este contactarea gestionarului din locatia de destinatie pentru rezolvarea problemei. Acesta va receptiona transferul si il va retransmite integral (cu functia Importa receptie) inapoi catre magazinul expeditor.

    La randul sau, gestionarul din magazinul expeditor, receptioneaza din nou transferul integral, asa cum a fost generat prima data si stocul este reincarcat.

    Acest mecanism reprezinta o verificare incrucisata absolut necesara intr-un sistem distribuit.

    Nu va ascund ca metoda transferului (inainte de inventare) era folosita in trecut de gestionari pentru a acoperi „gaurile de inventar”. Este o metoda de furt simpla si rudimentara prin care un gestionar, in cooperare cu un altul, la fel de „cinstit” sau nu, se acopera reciproc atunci cand stiu ca urmeaza un inventar.

    Am avut si un proces in urma cu cativa ani la un lant de distributie de carte finalizat cu o condamnare pe aceasta speta.

    De regula, cei care au folosit aceasta metoda tin marfa „in tranzit” pe durata inventarelor iar la final, contacteaza gestionarul din magazinul de destinatie pe motiv ca au gresit, sa le retransmita marfa inapoi dupa metoda descrisa mai sus.

    Din acest motiv, in meniul Rapoarte/SmartCash Everywhere exista un raport centralizat denumit „Marfa in Tranzit”. Acesta va poate afisa toate transferurile de la si catre magazine din retea care nu sunt inca receptionate la destinatie.

    Este recomandabil ca inainte de deschiderea unui inventar, comisia de control sa listeze si acest raport cu filtru pe magazinul expeditor verificat, atat in calitate de expeditor cat si de destinatar.

    Inventarul nu trebuie deschis cata vreme exista marfa in tranzit nejustificata.

  • Dor

    Administrator
    2 ianuarie 2021 la 13:02

    Iata raportul mentionat:

  • gmro

    Membru
    2 ianuarie 2021 la 22:28

    Voi detalia un pic situatia pentru a clarifica problema:

    In receptie de la magazin din retea exista un buton „Anuleaza transfer” (vedeti atasat) prin care un transfer nereceptionat de la un magazin din retea dispare din lista de transferuri de receptionat.

    Problema e ca orice user care are acces la receptie de la magazin din retea are acces si la acest buton de stergere a transferurilor sosite din retea si astfel poate sterge fara urma oricare dintre transferuri inainte sa le receptioneze.

    Nu putem bloca accesul userilor la receptia transferurilor din retea dar vream sa putem sa blocam accesul userilor la a utiliza acest buton de sterge.

    Aceasta situatie am experimentat-o zilele trecute in practica cand la inchiderea de an pe o gestiune am gasit transferuri nereceptionate de 1 an de zile (da, nu e normal sa ai transferuri nereceptionate timp de 1 an dar in practica multe se intampla) si le-am sters din greseala (fara sa intelegem exat cum functioneaza aceasta functie) si apoi cand am sunat la suportul Magister ni s-a spus ca nu exista un raport prin care sa aflam exact care transferuri au fost sterse astfel incat sa avem un control si un log de audit pe astfel de situatii si, mai important, sa putem sa retransmitem din magazine acele transferuri care au fost sterse in acest mod.

    PS: am testat acum si transferul sters apare in raportul marfa in tranzit, a duratat un pic de la stergerea transferului pana a aparut.

  • Dor

    Administrator
    3 ianuarie 2021 la 13:48

    Acum inteleg. Da aveti dreptate. Accesul la aceasta functie trebuie restrictionat. O sa avem in vedere includerea unei restrictii in editorul de profile. Multumesc pentru sugestie.

  • Dor

    Administrator
    3 ianuarie 2021 la 14:07

    Pe de alta parte desi butonul se numeste „Anuleaza Transfer” acesta nu functioneaza in acest sens.

    De fapt el sterge pachetul de date care contine transferul din locatia de salvare. Astfel la urmatoarea verificare el nu mai apare in lista si poti crede ca s-a anulat.

    Daca insa un utilizator din gestiunea expeditoare retransmite transferul, acesta reapare in lista de receptii in asteptare.

    Singura metoda prin care el nu mai este „in asteptare” este aceea de a inchide o receptie si a genera un NIR in gestiunea destinatie pentru acel transfer.

    Pe de alta parte, raportul de verificare a marfii in tranzit verifica avizele de transfer care nu au o receptie NIR corespondenta in gestiunea destinatie. Prin urmare, pana cand receptia nu este operta, marfa va figura „in tranzit” pe termen nedefinit, chiar daca cineva a apasat butonul „Anuleaza Transfer”. Deci nu este posibila „ascunderea” transferurilor nereceptionate deoarece au fost „anulate”.

  • gmro

    Membru
    9 ianuarie 2021 la 15:20

    Tot legat de acest subiect ar fi util sa existe si o validare optionala ca la deschiderea inventarului la un magazin care are astfel de transferuri nereceptionate sa se afiseze o alerta cum ca exista transferuri in tranzit (fie ca apar local in lista de receptionat sau au fost „sterse” local din lista) si sa fie nevoie de autorizarea supervizorului pentru deschiderea inventarului daca exista astfel de transferuri in tranzit.

    Ar fi o metoda in plus de a motiva / forta rezolvarea inainte de inventare a acestor transferuri in tranzit „sterse” local care daca se receptioneaza ulterior inventarelor pot da peste cap stocul.

    Multumesc.

Conectați-vă pentru a răspunde.

Postare Originală
0 din 0 postări June 2018
Acum