Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Comenzi automate de aprovizionare de la magazine la centrala

  • Comenzi automate de aprovizionare de la magazine la centrala

    Postat de gmro la 27 februarie 2016 la 20:02

    Pentru retelele de magazine propun imbunatatirea modulului de comenzi automate de aprovizionare de la magazine spre centrala cu urmatoarele facilitati si functii:
    – posibilitatea de a seta din centrala pentru fiecare magazin in parte a recurentei (ex: zilnic, saptamanal, la 2 saptamani, lunar, etc), a unei zile a saptamanii (ex: duminica, luni, etc), a orei (ex: 21:00), a gestiunii catre care se trimite comanda SI important a perioadei de timp in numar de zile pentru care se face aprovizionarea (ex: 1 zi, 7 zile, 14 zile, etc).
    Interesul este sa optimizam stocurile prin stabilirea cat mai exacta a numarul de bucati de comandat in baza vanzarii trecute a magazinului dar si a perioadei de timp care va trece pana la urmatoarea comanda astfel incat sa nu se comanda nici prea mult dar nici prea putin.
    – scriptul comenzii de aprovizionare sa tina cont de stocul disponibil in gestiunea catre care transmite comanda de aprovizionare;
    Degeaba a vandul magazinul 100 de produse in perioada dinainte de comanda daca in gestiunea catre care se face comanda de aprovizionare exista doar 10 produse pe stoc e inutil sa se trimita comanda de aprovizionare pentru 100 produse.
    – gasirea unei solutii la urmatoarea situatie intalnita in practica:
    toate magazinele dintr-o retea comanda la depozit acelasi produs in cantitatea necesara fiecarui magazin in functie de vanzarea trecuta si de stocul depozitului. Problema e ca cantitatea disponibila in depozit este mai mica decat totalul comenzilor de la magazine iar magazinele nu au posibilitatea sa vada cate bucati din stocul depozitului s-au comandat deja de catre alte magazine.
    La depozit comenzile de aprovizionare se onoreaza pe rand, astfel incat primele 3 magazine primesc produsul in cantitatea comandata dar ultimele doua magazine pentru care se proceseaza comenzile de aprovizionare nu mai primesc nici o cantintate din produs din lipsa de stoc. Ideal ar fi ca daca cele 5 magazine comanda cate 10 bucati dintr-un produs iar la depozit exista doar 30 bucati din produsul respectiv, pe lista de comanda a fiecarui magazin sa se inregistreze intr-un fel sau altul ca magazinul a solicitat 10 bucati, in depozit exista in total 30 bucati la data comenzii iar programul de comenzi propune trimiterea doar a 6 bucati, astfel incat si celelalte magazine din retea sa aiba posibilitatea sa primeasca cate 6 bucati. Astfel operatorul care proceseaza comanda la depozit poate vedea atat numarul de bucati solicitate de magazin cat si stocul existent in depozit la momentul inregistratii comenzii de aprovizionare cat si propunerea optimizata de aprovizionare facuta de scriptul de aprovizionare si poate decide in baza realitatii de la depozit (poate a venit intre timp marfa noua, poate unele magazine au prioritate, etc) cate bucati din produsul solicitat sa trimita efectiv la magazin.
    In acest moment la noi in retea comenzile de aprovizionare se fac manual de catre fiecare magazin in parte, o data pe saptmana (duminica pentru ca sunt mai putini clienti) si necesita 3-4 ore per magazin deoarece casierul din magazin trebuie sa ia fiecare produs in parte din lista de produse si sa verifice daca exista stoc la depozit dupa care sa adauge produsul in lista de comanda si sa decida cate bucati sa comandate atat in baza stocului existent la depozit cat si a aproximarii necesarului pentru saptamana care urmeaza cat si mai ales a aproximarii numarului de bucati care vor fi comandate de celelalte magazine. Ca in exemplul de mai sus, degeaba comanda 10 bucati daca la depozit exista 30 bucati si mai sunt 4 magazine care vor inregistra comenzi pentru acelasi produs.
    Toate aceste aproximari dau loc de erori umane, sunt consumatoare de timp si interfereaza cu munca de vanzare deoarece casierul face comanda de aprovizionare in timpul programului de mucna (vanzare), jongland intre fereastra de comanda de aprovizionare din Shop si cea de vanzare din POS cand are clienti la casa.

    Dor a răspuns 8 ani, 8 luni în urmă 2 Membri · 1 Răspuns
  • 1 Răspuns
  • Dor

    Administrator
    28 februarie 2016 la 9:58

    Multumim pentru propunere.
    Legat de comenzile de aprovizionare trebuie sa intregim putin tabloul cu cateva elemente.
    1. Exista un planificator de comenzi pentru fiecare magazin. Datele si orele de livrare sunt specifice acestui magazin si trebuiesc setate prin planificarea proprie magazinului respectiv.
    2. Planificatorul necesita pentru calculul comenzilor urmatorii parametri: ziua din saptamana, ora de generare a comenzii, ziua de livrare (peste cate zile) si desigur ora aproximativa de livrare.
    3. Toti acesti parametri trebuiesc planificati (si mentinuti la zi) din magazine, intrucat mutarea acestei operatii la centrala o face imposibil de aplicat (modificari de orar ce trebuiesc intretinute de cineva pentru magazine cu care nu are de fapt contact operational).
    4. Odata insa ce planificatorul saptamanal este completat, pentru fiecare grupa de articole moitorizate, se genereaza automat o comanda la data si ora planificate, interfata fiind adaptata lucrului monopost, adica fiind simplificata si aparand in fata operatrului POS (la sistemele monopost), acesta fiind solicitat doar sa dea o confirmare sau sa efectueze modificari minore. Modlul responsabil este cel denumit chiar “Comenzi Automate”.
    5. In cazul stocurilor din depozit, mi-e teama ca solicitarile dvs. sunt din pacate aproape imposibil de solutionat, cel putin din urmatoarele motive:
    – stocul depozitului este unul volatil, in orice moment se poate modifica ca urmare a unei intrari sau iesiri.
    – a-ti dimensiona comanda dupa cat gasesti in depozit este gresit, scopul fiind acela de a nu avea descoperiri de stoc in magazin si nicidecum de a “menaja” depozitul ca saracu’ nu are destula marfa….. sa aiba!:)
    – Acum in depozit, scopul ar trebui sa fie sa lucreze mai bine cu comenzile centralizate (si aici sunt de acord mai sunt destule de facut), astfel incat sa aiba o predictie saptamanala mai buna a comenzilor primite din magazine, si sa se aprovizioneze corespunzator.
    6. Mai pe scurt, utilizarea stocului centralizat pentru comenzi de aprovizionare este utila doar in magazine cu rotatie redusa (confectii, incaltaminte). In rest este relativa si mai mult incurca operational magazinul care trimite comanda.

    Oricum, vom incerca sa incorporam macar o parte dintre solicitarile dvs. in dezvoltarile ulterioare ale platformei. Multumim!

Log in to reply.