-
EVIDENTIERE PERISABILITATE PRODUS (PERFORMANTA A PRODUSULUI)
Ma gandesc de foarte mult timp la o varianta prin care sa evidentiez performanta unui produs. Daca Oxygenul da foarte frumos viteza de rotatie, legat de perisabilitate avem foarte putine variante.
Noi lucram cu o gestiune de PERISABILITATI in care toate celelalte gestiuni isi transfera produsele ce trebuie perisate dupa care se inventariaza si este foarte ok. Daca referitor la P&L pe locatie si firma am rezolvat problema deoarece am bagat la bugete in casuta de ALTELE valoarea la pret de achizitie si in felul acesta se inregistreaza ca o cheltuiala globala lunara ce mananca din profit, cand este vorba sa vedem la nivel de produs sau categorie de produs care este perisabilitatea acestuia pe un magazin sau pe retea suntem in impas. Noi avem o retea de florarii si perisabilitatea este cel mai important indice de performanta asupra unui magazin. Te poti trezi ca arunci pe gunoi mai multi bani de cat pe chirie sau platesti angajatii.
Vin cu o idee ce sper sa fie utila pentru implementare. Problema cu perisabilitatea este relevanta intervalului de timp pentru care se calculeaza. Cu cat intervalul este mai mic cu atat marja de eroare este mai mare deoarece aprovizionarile si retururile nu se fac la data fixa si se pot intercala. Dar putem sa stabilim pentru fiecare gen de activitate un inteval rezonabil de calcul . La mine ar fi 30 de zile. La o luna stiu ca am parte de o valoare rezonabila la indicele de perisabilitate.
Propun ca in everywhere sa avem un raport atat la nivel de magazin cat si la nivel de retea (global) unde la fiecare produs sa apara un indice de perisare.
Formula folosita ar putea fi urmatoarea:
i perisare = cantitate intrata(in interval de timp prestabilit)/cantitatea de produs trimisa spre perisare (in interval de timp prestabilit)
Tabelul eventual poate centraliza de asemenea informatia si la nivel de categorie de produs , la nivel de magazin si la nivel de retea.
Singurul impediment la care ma gandesc ca ar apare acum este legat de compensarile si de transformarile de produse ce ar putea influenta acest indice.
Tebuie neaparat sa gasim o solutie deoarece altfel vindem orbeste fara sa cunoastem profitul real al produsului tinand cont de perisare. Cred ca aceasta varianta ar ajuta si supermarketurile si magazinele alimentare cu perisare pe alimente.
Va multumesc si sper sa reusim.
Sorry, there were no replies found.
Log in to reply.