Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; Intrebari legate de sistemul e-factura

  • Intrebari legate de sistemul e-factura

    Postat de gmro la 22 iunie 2022 la 9:56

    Buna ziua,

    Am cateva intrebari / nelamuriri legate de implementarea sistemului e-factura in Smartcash pe care le postez aici in ideea in care mai exista utilizatori Smartcash interesati de acest subiect:

    1. E obligatoriu nevoie de semnatura electronica pe stick USB sau se poate implementa rapoartarea in e-factura si folosind semnatura electronica stocata online (in cloud)?

    2. E nevoie de cate un certificat separat de semnatura electronica pentru fiecare calculator unde se emit facturi care se raporteaza prin sistemul e-factura sau putem sa instalam doar o singura semnatura digitala pe serverul central de unde sa se transmita centralizat catre ANAF facturile emise la diferite magazine / gestiuni din retea?

    3. Daca este nevoie de cate un certificat de semnatura electronica pentru fiecare gestiune in parte, pe numele cui trebuie emise aceste certificate? Pe numele administratorului? Intreb pentru ca orice semnatura electronica, chiar si cele emise pentru persoane juridice, trebuie sa fie emise pe numele unei persoane fizice care reprezinta respectiva persoana juridica.

    4. Din experienta dvs. sunt anumiti emitenti de semnatura electronica pe care-i recomandati sau oricare emitent de semnatura electronica acceptat de ANAF e ok? Noi avem o semnatura de la CertSign, sunt ok pentru implementarea e-factura in Smartcash?

    5. La magazinele unde emitem facturi care au in componenta si produse cu risc (ex: apa minerala, bauturi alcoolice, etc), dupa emiterea fiecarei facturi, raportarea acestor facturi in sistemul e-factura se face automatizat, cu zero interventie manuala (legat de raportarea efectiva) din partea operatorilor sau sunt necesare anumite actiuni manuale din partea operatorilor (exceptand emiterea efectiva a facturii)?

    6. Din ce stiti dvs. pentru produsele cu risc fiscal (ex: apa minerala, bauturi alcoolice, etc.) daca emitem doar bonuri fiscale cu CUI inscris pe bon, aceste bonuri fiscale cu CUI pe bon sunt obligatorii de raportat prin sistemul e-factura?

    7. In nomenclatorul de articole Smartcash cum se identifica articolele (si implicit facturile) care sunt considerate cu risc fiscal ridicat (apa minerala, bauturi alcoolice, etc) astfel incat sa stim care sunt facturile care sunt obligatorii de raportat catre ANAF? Mentionez ca inca nu avem versiunea 19 de Smartcash dar am solicitat upgrade. Eram curios dpdv tehnic daca ati implementat in nomenclatorul de articole posibilitatea de a selecta codul NC aferent articolului.

    Multumesc.

    gmro a răspuns 2 ani, 4 luni în urmă 2 Membri · 2 Răspunsuri
  • 2 Răspunsuri
  • Dor

    Administrator
    22 iunie 2022 la 13:04

    Buna ziua,

    Iata in continuare raspunsurile punctuale:

    1. Da, este obligatoriu necesara o semnatura digitala autorizara de pe un memory stick USB indiferent ce metoda de autorizare ANAF se foloseste (semnatura sau oAuth). Acesta trebuie sa ramana permanent in portul USB pentru transmiterea automata a datelor. Daca este scos, programul se blocheaza si trebuie repornit dupa reinserarea sticului USB cu semnatura autorizata.

    2. In cazul dvs. adica al unei retele de magazine, datele sunt raportate la ANAF centralizat, pentru fiecare firma in parte. Daca aveti mai multe firme insa, gestionate din aceeasi centrala de magazine atunci se instaleaza cate un conector per firma, indiferent de numarul de magazine. In orice caz pentru fiecare firma aveti nevoie de o semnatura digitala, stocata fie pe stick-uri separate fie toate pe acelasi stick.

    3. Pentru retele de magazine e nevoie de un sigur stick per retea. Pentru magazine individuale, ce raporteaza din fiecare magazin in parte, e nevoie de cate un stick pentru fiecare locatie in care e instalat un conector ANAF. Pentru obtinerea pe alt nume, trebuie sa mergeti la un notar si sa faceti o delcaratie notariala prin care autorizati persoana respectiva pe o perioada de timp sa raporteze in sistemul RO EFactura si RO eTransport documentele in numele firmei dvs. Asa ceva ati facut si pentru contabilul dvs. care va depune acum declaratiile. Apoi cu delegarea notariala solicitati cheie pentru persoana respectiva si o folositi unde aveti nevoie.

    4. Orice certificat digital acceptat de ANAF functioneaza si in cu conectorul ANAF SmartCash RMS.

    5. Raportarea este in intregime automatizata. Se raporteaza toate produsele de pe o factura, atat cele cu risc cat si cele fara risc. Din conector puteti seta din care locatii sa transmiteti facturi / avize si din care nu. Dar desigur trebuie sa editati corect toate detaliile de client si de inregistrare fiscala. Asta necesita la inceput ceva munca dar ulterior totul e automat.

    6. Nu in sistemul eFactura se raporteaza in acest moment doar vanzarile cu ridicata (si retururile/anularile lor). Mai grava e dupa parerea mea, si din punctul de vedere al amenzilor raportarea transferurilor de marfa in sistemul eTransport. Acolo amenda e mult mai mare si aveti multe trasferuri intre magazine ce trebuiesc raportate.

    7. S-a introdus in nomenclator si codul vamal, NC, dar acesta nu e necesar la eFactura. El este insa obligatoriu pentru sistemul eTransport. Deci va trebui introdus pentru toate produsele nu numai cele cu risc fiscal de la facturare. In ceea ce priveste transmiterea facturilor, ea se va face integral per locatie selctata, fara a filtra in vreun fel produsul cu risc de cel fara risc. Mai pe scurt, daca vindeti produse cu risc fiscal intr-un magazin veti raporta toate facturile emise din acel magazin nu doar cele care includ produse cu risc fiscal.

  • gmro

    Membru
    24 iunie 2022 la 4:01

    Multumesc pentru raspunsuri si promptitudine.

    Legat de punctul 6: raportartea in e-factura a bonurilor fiscale cu CUI care contin (si) produse cu risc fiscal, cautand pe net informatii despre aceasta speta, am gasit articolul de mai jos unde e mentionat:

    Întrucât bonul fiscal care are înscris codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului este considerat o factură simplificată, care este emisă la solicitarea beneficiarului, aceasta ar trebui transmisă în Sistemul Ro e-Factura”, a transmis Ministerul Finanțelor la solicitarea Profit.ro.

    Sursa: https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/finante-magazinele-vor-trebui-sa-emita-facturi-si-bonuri-in-sistem-e-factura-pentru-produse-cu-risc-fiscal-ridicat-20612746

    Stiu ca inca sunt multe neclaritati legate de e-factura si sper ca ANAF le va clarifica cat mai curand dar pana atunci incercam sa intelegem si noi ce si cum ar trebui sa facem sa ne pregatim pentru aceste sisteme.

    Tot legat de raportarea in e-factura a bonurilor fiscale cu CUI am citit si opinia celor de la Saga (sursa: https://www.sagasoftware.ro/e-factura-e-transport-neclaritati-si-unele-clarificari/) care practic spuneau ca dpdv tehnic (nu am inteles daca din cauza sistemului lor sau din cauza sistemului ANAF) este aproape imposibil in prezent de transmis in e-factura bonuri fiscale si ei recomanda evitarea emiterii de bonuri fiscale cu CUI pentru produsele cu risc fiscal (se poate emite bon simplu + factura la bon fiscal).

    Legat de punctul 7: raportarea in e-transport, aveti in plan sa integrati in Smartcash posibilitatea de a transmite automat in sistemul e-transport transferurile de marfa intre gestiuni emise in Smartcash sau cele la clienti (prin vanzare cu ridicata) ori la furnizori (prin retur la vanzare cu ridicata) astfel incat sa putem obtine automat codul UIT, la generarea avizului / facturii, iar acest cod sa fie inscris pe avize / facturi?

Discuția ‘ Intrebari legate de sistemul e-factura ’ este închisă la noi răspunsuri.

Începeți o nouă discuție
0 din 0 răspunsuri Iunie 2018
Acum