-
Lansare oficiala SmartCash RMS 10!
SmartCash® Retail Management System versiunea 10
Lista modificarilor survenite fata de versiunea precedenta
Versiune precedenta: 9.1.1.80 @ 28.10.2011
Versiune curenta: 10.0.0.46 @ 08.03.2012
SmartCash Shop
Functii noi
1. Intreaga aplicatie este integrata acum grafic cu sistemul de operare Windows 7. Atunci cand ruleaza pe acest sistem de operare, programul este sensibil la tema curenta, afisand toate informatiile cu tipul de caractere valabil in sistemul de operare in momentul lansarii.
2. Caracterele implicite din Windows 7 – Segoe UI sunt acum folosite automat la afisarea formelor in cazul in care tema curent selectata se bazeaza pe acest font. Multumita integrarii grafice, informatia este prezentata acum mult mai aerisit, crescand confortul in utilizarea programului.
3. Pornirea programului este acum imediata, deoarece toate procesele de incarcare in memorie sau de validare se desfasoara in regim multithreading, in background, simultan, abia dupa autentificarea operatorului. Acestea duc la o importanta crestere de viteza pentru utilizatorii care folosesc metoda de lucru cu liste dinamice.
4. S-a dezvoltat toolbar-ul inteligent, care grupeaza in submeniuri toate operatiile care au legatura cu sarcina principala a butonului toolbar.
5. Interfata catalogului de produse a fost complet restructurata. Actiunile si filtrarile au fost integrate intr-un panou lateral retractabil a carui componenta si aspect pot fi personalizate de catre utilizatori.
6. A fost extins numarul de filtre care se pot efectua asupra catalogului de produse cu: filtrari dupa tipul de cod (Cod Cantar, Cod Intern EAN, Cod PLU, EAN13, etc) sau filtrarea dupa articole (cu preturi modificate si neactivate inca, cu adaos real negativ, cu stocul sub valorile de atentionare, articole aflate in promotie, cu adaos real superior sau inferior ultimei intrari, etc).
7. A fost introdus in catalogul de produse conceptul “Alert Grid”, care afiseaza, folosind indicatoare grafice sau folosind un cod de culori pentru texte sau fundaluri, toate elementele importante care necesita atentia imediata a utilizatorului.
8. In catalogul de produse selectia multipla este acum implicita si nu mai este nevoie sa fie activata sau dezactivata. Folosind selectia multipla activitatile de actualizare sau modificare sunt acum disponibile in orice context.
9. Folosind selectia multipla se pot acum adauga articole la etichetare din catalogul de produse, pe langa variantele existente pana acum.
10. Afisarea sub forma tabelara a articolelor filtrate in catalogul de produse a fost mult imbunatatita: se pot efectua sortari dupa oricare coloana, repozitionari, afisari optionale de campuri, etc.
11. A fost generalizat conceptul de “Cost Real” (Pret Achiztie Mediu Real, Adaos Real, Margine Reala) in catalogul de produse care precede ca importanta informatiile anterior afisate (Ultimul Pret de Achizitie, Adaos Ultima Intrare, Margine Ultima Intrare). Aceste informatii sunt si acum prezentate, dar toate evaluarile si monitorizarile de margine comerciala se fac acum fata de costul real si nu fata de ultimul pret de achizitie. In acest mod, este permanent luata in calcul si marfa existenta pe stoc din receptiile anterioare, pe langa ultima receptionata.
12. Costul real tine cont si de articolele in curs de vanzare, fie prin POS, fie prin vanzare cu ridicata, sau aflate in curs de operare pe transferuri de marfa, oferind cu exactitate valoarea instantanee a pretului mediu de achizitie pentru marfa ramasa in stoc.
13. Metoda de calcul a adaosului comercial real sau a marginii comerciale reale tine acum cont si de eventualele reduceri aplicate la nivel de articol.
14. A fost introdusa posibilitatea de consultare instantanee a componentei costului real al stocului pentru orice articol din catalog. Sunt afisate atat articolele rezervate pe tranzactiile in curs, cat si stocul curent ramas pentru care este calculat pretul mediu real de achizitie.
15. Pentru centralele care opereaza lanturi de magazine cu preturi diferite de vanzare, folosind metoda cataloagelor alternative, actualizarea atributelor indiferent de catalogul selectat s-a imbunatatit considerabil. Selectia multipla poate fi folosita acum natural si pentru aceste cataloage alternative, ca si pentru catalogul global. Se pot modifica multiplu toate proprietatile alternative la fel cum se pot anula in bloc, pentru un singur magazin sau pentru toata reteaua de magazine.
16. La nivelul fiecarui articol este posibila acum delistarea de la comenzi. Prin acest nou camp, este posibila pastrarea articolului in vanzare, in cazul in care mai exista pe stocul din magazin dar este impiedicata efectuarea de comenzi si receptia pentru alte aprovizionari ale respectivului articol. Blocarea receptiei este activata si pe terminalele mobile conectate la SmartCash Mobility, impiedicand primirea articolelor direct de la camion.
17. Pe langa delistarea de la comenzi, s-a introdus un nou camp care blocheaza acordarea de discount-uri la nivel de articol. Folosind acest nou camp, pot fi marcate acele articole pentru care orice promotie sau reducere, aplicata sa nu fie valabila, de exemplu produse cu pret impus de la furnizor.
18. Restructurare completa a interfetei pentru catalogul de clienti. A fost introdusa sortarea pe coloane si filtrarea inteligenta a tab-urilor pentru manipularea unui numar mare de clienti. A fost introdus panoul retractabil cu detalii.
19. Restructurare completa a interfetei si pentru cataloagele de furnizori si magazine. A fost introdusa sortarea pe coloane si filtrarea inteligenta a tab-urilor precum si panoul retractabil cu detalii.
20. In meniul POS, sau Casa, a fost introdus un nou modul denumit Identificare Vanzari prin POS/Casa care poate identifica o vanzare pana la nivelul bonului emis, al casierului, etc, pornind dupa un articol vandut si data aproximativa a vanzarii.
21. A fost introdus un nou mecanism de alertare interactiva denumit “Alert Bar”. In timpul operarii normale, programul verifica in background daca exista informatii importante ce trebuiesc aduse la cunostinta operatorilor imediat. Sunt emise alerte vizuale cu grade diferite de importanta pentru: preturi modificate si neactivate inca, articole sub stoc de atentionare, articole vandute in pierdere, cantare ce necesita reprogramare, etc. Alert-Bar-ul poate fi doar dezactivat temporar pentru 15, 30 sau 60 de minute de catre operatori. Dupa expirarea perioadei de suspendare sau repornirea progamului acesta revine la starea initiala, reluand afisarea alertelor.
22. A fost restructurat mecanismul de separare a drepturilor de acces pe tipuri de operatori la documentele editate. Un Operator nu mai poate vedea decat documentele emise de el (anterior le vedea si pe cele ale altor utilizatori dar nu le putea edita). De asemenea, un cont de Administrator sau de Supervisor poate acum vedea si edita orice document emis de un Operator (anterior numai un administrator avea acest drept).
23. Toate formularele de editare operatii (receptii, transferuri, vanzari, comenzi, transformari, etc) beneficiaza acum de optiuni imbunatatite de afisare tabelara a datelor, putand fi efectuate operatii de sortare instantanee dupa una sau mai multe coloane sau grupare multi-nivel a campurilor editate. In acest mod, se inmultesc posibilitatile de verificare a datelor introduse, in special pentru documente cu un numar mare de linii.
24. S-a introdus numarul de ordine al tranzactiei in cadrul unui document pe coloana ordine. Aceasta coloana poate fi folosita de semenea in sortari, permitand utilizatorilor sa reconstituie in orice moment ordinea in care au introdus datele pe un document.
25. La receptia de la furnizori, a fost introdusa alertarea interactiva pe baza de culori, atunci cand valoarea totala a facturii nu este egala cu cea culeasa pe articole. De asemenea sunt semnalizate distinct liniile pentru care cantitatea fizica este diferita de cea din documente.
26. La receptia de la furnizori, numarul coloanelor cu informatii ce pot fi afisate pentru articolele culese s-a marit, putand afisa acum si data expirarii, lotul si data lotului, cantitatea comandata sau adaosul de pe receptia curenta.
27. Si in modulul de compensari, utilizatorul este alertat interactiv atunci cand compensarea este pe minus (cu pierdere valorica si deci cu imputatii).
28. Restructurat modulul de etichetare. Acum se poate filtra sau sorta lista de etichete. Se poate selecta multiplu si se pot sterge selectiv etichete din lista. Salvarea in liste de etichete s-a actualizat. S-a adaugat si pretul pe etichetele simple pe coli A4. Observatiile (ingredientele) sunt acum editabile si din modulul de etichetare.
29. Modulul de inventariere a fost restructurat atat grafic cat si ca functionalitati. A fost introdus noul panou retractabil pentru detalii, iar filtrele au fost imbunatatite. Se pot filtra acum direct din inventaul deschis doar articolele cu diferente. De asemenea se poate emite LDI-ul provizoriu filtrat doar pentru diferente tot din cadrul inventarului. Accesul la optiunile de listare selectiva sunt disponibile doar pentru contul de Supervisor.
30. S-a introdus saltul rapid pe un tab dupa prima litera tastata. De exemplu, in catalogul de produse sau pe inventar se selecteaza rapid primul departament care incepe cu litera respectiva iar in catalogul de clienti sunt selectati rapid clientii care incep cu litera tastata.
31. A fost dezvoltat mecanismul de modificare automata a preturilor de vanzare, atat in sus cat si in jos, cu ocazia receptiei de marfa pornind de la costul real instantaneu al marfii. Numai in situatia in care stocul este zero, se ajunge la metoda ultimului pret de achiztie ca in versiunile anterioare. Pe langa monitorizarea la receptie a marginii comerciale si calculatorul de preturi din catalogul de produse tine cont de diferentele dintre costul real al fiecarui articol si ultimul pret de achizitie propunand atunci cand este cazul folosirea costului real in locul ultimului pret de achiztie.
32. A fost implementata interfata de actualizare a produselor PrePay cu serverele PayZone. Configurarea serverelor PayZone se face din optiunile generale, iar actualizarea listelor de servicii PayZone ce sunt disponibile pentru vanzare (reincarcari cartele, etc) se efectueaza din meniul: Nomenclatoare/Servicii PrePay. Dupa actualizarea automata, se pot aplica coeficienti de pret pentru stabilirea pretului final de vanzare al respectivului articol in magazin sau in reteaua de magazine respectiva. Pentru utilizarea noii interfete este necesar un cont de client valid PayZone si activarea online, prin internet a contului din optiunile SmartCash.
33. A fost restructurata interfata de operare din registrul de casa, canalizand operatorul spre operarea in 4 pasi, finalitatea fiind listarea registrului de casa.
34. Toate operatiile efetuate pe documente sau pe cataloagele diverse sunt acum senzitive la context, fiind permise doar acele operatii care sunt posibile in contextul respectiv. In anumite situatii sunt afisate si mesaje explicative legate de modul in care acea functie este posibila.
35. A fost introdusa validarea automata a stocului la deschiderea unui inventar, pentru toate articolele selectate pentru inventariere. Aceasta operatie este semaforizata si pe durata efectuarii, este impiedicata deschiderea de alte operatii pana la finalizarea verificarilor preliminare deschiderii inventarului.
36. Operatii de verificare globala de stoc se efectueaza acum in background la orice pornire a programului, starea generala fiind afisata in status-bar-ul programului, sub forma unui scut de protectie de culori diferite. Culoarea verde semnalizeaza un program care functioneaza in parametri, culorile galben si rosu semnalizand diferite situatii in care stocul necesita realinieri.
37. Interfata de intretinere a fost mult imbunatatita. Este integrat un editor complet pentru comenzi SQL, care include “syntax highlight” colorand diferit cuvintele cheie. Operatiunile de intretinere a bazei de date sau a sistemului in general au fost grupate dupa gradul de importanta in trei categorii semnalizate vizual. Astfel operatiile de intretinere frecvente pot fi acum accesate si de catre utilizatori, fiecare astfel de operatie beneficiind de o descriere detaliata si de recomandari cu privire la utilitate si modul de aplicare.
38. S-a trecut la ultima versiune Firebird SQL Server, versiunea 2.5.
39. S-a trecut la generatia 3 de fisiere de transfer date intre magazine. Cu aceasta ocazie toate mecanismele de transfer date in retea au fost restructurate. S-a eliminat limita de 999 magazine intr-o retea Smartcash.
40. Toate actualizarile de nomenclatoare dinspre centrala spre magazine se fac acum incremental, existand cate o versiune pentru toate cele patru cataloage principale: produse, clienti, furnizori, magazine.
41. Pentru actualizare manuala, un magazin foloseste acum o singura operatie, disponibila in meniul NetCenter/Actualizare Nomenclatoare.
Optimizari
1. A fost restructurat codul de la inchiderea receptiei de la terti in scopul eliminarii deadlock-urilor pe baza de date SQL.
2. La toate operatiile de iesire (vanzare cu ridicata, bon consum, retur furnizor, transfer magazin) este afisat stocul curent in momentul adaugarii de articole.
3. A fost optimizata listarea de inventare din interiorul modulului de inventariere. S-a renuntat la listarea la pret de achiztie din interiorul inventarului deoarece era inainte de inchiderea inventarului nu era cunoscuta valoarea de achizitie fiala a stocului.
4. Editarea listelor culese cu terminalele mobile prin SmartCash Mobility a fost restructurata.
5. A fost unificata numerotatie inchiderilor de zi la operarea prin ECR vs POS. Se foloseste generatorul de POS de acum inainte, folosind contorul maxim in cazul preluarii de baze de date vechi.
6. A fost introdusa obligativitatea introducerii numelui sau a adresei IP reale a serverului SQL la baza de date principala, ca si la baza de date Fidelity. Nu mai sunt admise conexiuni prin bucla locala (localhost sau 127.0.0.1). Modificarea este necesara pentru a putea efectua operatiuni simultane asupra bazei de date pe mai multe fire de executie.
7. A fost adaugat coloana Valoare Achizitie Cu TVA la raportul Centralizator Receptii Fizice si Centralizator Facturi Intrari.
8. S-a introdus adaugarea la etichetare de pe un document de tip Aviz de Insotire. (T13314)
9. A fost implementata optiunea de avertizare la vanzarea cu ridicata, a faptului ca pretul de vanzare este sub ultimul pret de achizitie. (T13910)
10. S-a implementat filtrarea retetelor dupa denumire articol sau cod, astfel incat sa returneze toate retetele care contin acel produs indiferent daca este inclus ca sursa sau ca destinatie.
11. Toate nomenclatoarele propun automat urmatorul cod de proprietate (categorie sau clasa).
12. La raportarea tranzactiilor, transmiterea facturilor la bon fiscal nu se face decat dupa inchiderea si descarcarea stocului pentru bonul aferent facturii. In felul acesta nu poate ajunge o factura inaintea bonului care a generat-o (ex factura generata pe tura curenta).
13. Interfata plug-inului de import a fost redesenata pentru a sintetiza mai bine optiunile de import selectate. Inlocuit animatie cu cursor rotativ animat.
Bug Fix-uri
1. Fixat bug afisare interfata maximizata la forma Comenzi Aprovizionare.
2. Fixat bug salvare incorecta detalii catalog FIdelity la transferul intre centrala si magazine si la primirea la magazine.
3. Fixat bug la Distributia SmartCash Mono. Nu era activa posibilitatea de a utiliza preturi proprii.
4. Fixat bug filtrare magazine si furnizori la Centralizator Receptii Fizice.
5. Fixat bug posibilitate introducere pret negativ la vanzare cu ridicata. (T19028)
6. Fixat bug la preluarea catalogului de produse catre o baza goala. (T19027)
7. Fixat bug pe raportul borderou vanzare. Se preluau vanzarile de la primul POS din lista si se afisau vanzarile cumulate de la toate POS-urile pe raport. (T19036)
8. Fixat bug dublare denumire clasificare S1-S10. (T20540)
9. Fixat bug afisare incorecta valoare de achizitie aviz la facturare inainte de tiparire.
10. Fixat bug de componenta pentru generatorul de rapoarte. Acum afisarea previzualizarii se face in regim modal, impiedicand interactiunea cu aplicatia pana la finalizarea listarii. Anterior era posibila ascunderea formei de previzualizare caz in care la inchiderea programului era ridicata o exceptie.
11. Fixat bug componenta imprimare toate paginile pentru rapoarte cu optiunea All. Acum listarea se efectueaza corect indiferent de tipul de selectie All sau de la pagina … la pagina.
12. Fixat bug posibilitate import comanda pe aviz de transfer pentru articole fara unitate de masura.
13. Fixat bug verificare documente deschise la deschiderea unui inventar pentru operatia de trimitere Transfer la Magazin din Retea, cu stoc descarcat, dar neprintat.(T21192)
14. Fixat bug verificare documente deschise la deschiderea unui inventar pentru operatia de trimitere Transfer la Furnizor, cu stoc descarcat, dar neprintat.(T21166)
15. Fixat bug-uri minore de workflow asistent import date din surse interne.
SmartCash POS
Functii noi
1. A fost implementata vanzarea serviciilor PrePay si incasarea de facturi prin operatorul Payzone.
2. A fost implementata functia noua de excludere de la orice discount a articolelor.
3. S-a introdus monitorizarea semaforului global de deschidere inventar.
Bug Fix-uri
1. Fixat bug imprimanta fiscala Total Epson 260VF. Se deschidea sertarul de bani de doua ori: la inchidere bon din POS si dupa ce s-a tiparit bonul.
2. La imprimanta fiscala Total 260 VF s-a corectat bug-ul care solicita Z-ul mai frecvent decat la 24 de ore.
SmartCash NetBridge
Functii noi
1. Aplicatia este integrata grafic cu sistemul de operare Windows 7. Atunci cand ruleaza pe acest sistem de operare, programul este sensibil la tema curenta, afisand toate informatiile cu tipul de caractere valabil in sistemul de operare in momentul lansarii.
2. Caracterele implicite din Windows 7 – Segoe UI sunt acum folosite automat la afisarea formelor in cazul in care tema curent selectata se bazeaza pe acest font.
3. Implementat suport pentru servere de mail SSL/TLS (Google, Yahoo) la transmiterea de alerte.
Optimizari
1. Implementat verificare versiune minima fisiere export pe interfata WinMentor.
2. Incrementat versiunea minima de fisier de raportare pentru PortalStandard1.
Bug Fix-uri
1. Fixat bug bucla infinita la componenta de logging.
2. Fixat bug Access Violation in regim application mode.
3. Fixat bug reconectare la FTP dupa ce se trimitea un fisier catre Portalul Online de tip Standard1.
SmartCash Mobility
Functii noi
1. Aplicatia este integrata grafic cu sistemul de operare Windows 7. Atunci cand ruleaza pe acest sistem de operare, programul este sensibil la tema curenta, afisand toate informatiile cu tipul de caractere valabil in sistemul de operare in momentul lansarii.
2. Caracterele implicite din Windows 7 – Segoe UI sunt acum folosite automat la afisarea formelor in cazul in care tema curent selectata se bazeaza pe acest font.
3. Implementat blocarea la receptie si in terminalul mobil pentru articolele delistate de la comenzi.
SmartCash Lynx
Functii noi
1. Aplicatie noua ce poate rula in regim aplicatie sau serviciu Windows si care efectueaza automat, in fundal actualizarea de date intr-o retea de magazine SmartCash RMS.
2. Programul permite de asemenea integrarea centralelor de magazine cu solutii ERP sau e-Commerce, fara a mai fi necesara interventia umana pentru sincronizarea de date intre aceste aplicatii si reteaua de magazine.
SmartCash Gateway
Functii noi
1. Aplicatia este integrata grafic cu sistemul de operare Windows 7. Atunci cand ruleaza pe acest sistem de operare, programul este sensibil la tema curenta, afisand toate informatiile cu tipul de caractere valabil in sistemul de operare in momentul lansarii.
2. Caracterele implicite din Windows 7 – Segoe UI sunt acum folosite automat la afisarea formelor in cazul in care tema curent selectata se bazeaza pe acest font.
3. Implementat suport pentru servere de mail SSL/TLS (Google, Yahoo) la transmiterea de alerte.
Optimizari
1. Redenumit unitar directorul de stocare intermediara cu titlul /SmartGateway.
SmartCash ECR
Functii noi
1. Aplicatia este integrata grafic cu sistemul de operare Windows 7. Atunci cand ruleaza pe acest sistem de operare, programul este sensibil la tema curenta, afisand toate informatiile cu tipul de caractere valabil in sistemul de operare in momentul lansarii.
2. Caracterele implicite din Windows 7 – Segoe UI sunt acum folosite automat la afisarea formelor in cazul in care tema curent selectata se bazeaza pe acest font.
SmartCash Check
Functii noi
1. Aplicatia este integrata grafic cu sistemul de operare Windows 7. Atunci cand ruleaza pe acest sistem de operare, programul este sensibil la tema curenta, afisand toate informatiile cu tipul de caractere valabil in sistemul de operare in momentul lansarii.
2. Caracterele implicite din Windows 7 – Segoe UI sunt acum folosite automat la afisarea formelor in cazul in care tema curent selectata se bazeaza pe acest font.
Sorry, there were no replies found.
Forumul "SmartCash RMS 10" este închis la noi discuții și răspunsuri.