Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; LIPSA IN GESTIUNE….

  • Postat de danclis la 31 octombrie 2016 la 15:41

    Buna ziua! Avem o problema legata de lipsurile in gestiune in special la raionul de tigari (mentionez ca avem vanzari de cateva sute de milioane pe luna uneori chiar si peste miliard) Facem verificarea stocului saptamanal si tot timpul apar lipsa cateva pachete la diferite sortimente….am schimbat gestionarii….am urmarit camerele…se verifica gentile angajatelor,se verifica temeinic receptia marfurilor chiar de catre administrator,.am urmarit voidarile….nu am descoperit nimic care sa explice lipsa acestora….deja angajatele noastre au inceput sa dea vina pe “SISTEM”” lucru care li s-a fixat pe creier si toate vorbesc pe la colturi ca singura cauza ar putea fi o eroare de sistem motivand cu faptul ca intr-adevar au fost momente cand fie li s-a blocat imprimanta fiscala,fie au fost nevoite sa anuleze fortat un bon blocat,fie le aparea pe ecran o reroare la conexiunea cu baza de date…etc
    In calitate de administrator vin si va intreb EXISTA CEA MAI MICA POSIBILITATE CA IN URMA UNOR ERORI SA NU SE SCADA DE PE STOC MARFA??? A EXISTAT IN ISTORIA ACESTUI PROGRAM DE GESTIUNE O EROARE CARE SA FACA SA NU SE SCADA STOCUL CORECT?
    Va adresez aceste intrebari deoarece simt ca am epuizat toate variantele de a descoperi cauza acestor lipsuri….

    casa-de-menaj a răspuns 8 ani, 1 lună în urmă 3 Membri · 2 Răspunsuri
  • 2 Răspunsuri
  • Bughi

    Administrator
    31 octombrie 2016 la 16:59

    Buna ziua!
    Ne pare rau sa auzim aceste lucruri insa este greu de formulat un raspuns punctual la problema relatata de dumneavoastra atat de vag.
    Din experienta personala va spun, ca majoriteata lucratorilor cu un grad de onestitate scazut, indiferent de software-ul folosit, le este de ajuns o mica problema pentru a o specula si a o invoca ca motiv in toate neregulile pe care acestia cu stiinta, sau fara buna stiinta le fac.
    Programul nostru, sunt sigur, ca fata de alte programe ofera o multitudine de restrangeri operationale pentru un control sporit, dar si rapoarte, asa cum ati precizat si dumneavoastra mai sus, care prin analiza lor pot atrage atentia asupra unor eventuale scapari.
    Nimeni vreodata, nu va va putea garanta in lumea aceasta functionalitatea unei platfrome software 100% fara probleme, insa toate aceste probleme au rezolvare daca sunt semnalate punctual.
    Oare de ce credeti ca in magazine mari precum Hipermarket Carrefour, Magazinele Mega Image, etc, chiar pe segmentul de tutun se face un inventar la fiecare schimb de tura? Pentru ca oamenii nu au incredere in soft? Nu, ci pentru a putea compara rezultatele fizice cu cele inregistrate operational.. Mai mult de atat, pe spete ca si a dvs. acestia au intocmit lista de inventar fizice pe care fiecare casier trece cate produse de tutun au receptionat, cate au vandut, si cate au la predare de tura. Poate ca o astfel de metoda ar elimina scuza “soft-ul este de vina” cel putin pentru o scurta perioada de timp in care sa evaluati efectul.
    Tot din experienta unui alt client, al carui nume nu il pot dezvalui si ai caror angajati motivau “probleme de software” va spun ca un Mistery Shopper va poate oferi raspunsuri.
    In cazul clientului respectiv, acesta a trimis un prieten pentru achizitia de tutun “fara bon” si asa a descoperit de fapt, cum rezultau lipsurile in gestiune.
    Poate ca un control mai amanuntit si mai des ar descuraja oamenii sa fie tentati sa cale stramb, si nu neaparat schimbarea lor in intregime.
    Iar daca sunt probleme punctuale de soft, bon blocat de exemplu.. la orice deblocare se poate face o verificare de X cu gestiunea. verificare la care sa asiste, sau pe care sa o faca un supervisor, pentru a identifica daca sunt diferente, care, apoi desigur, ca pot fi rezolvate cu ajutorul echipei noastre tehnice.
    Va multumim pentru mesaj si va stam oricand la dispozitie in procesele operationale ale programului de gestiune Magister SmartCashShop

  • casa-de-menaj

    Membru
    4 noiembrie 2016 la 11:37

    Buna ziua,

    Vin cu o metoda de furt ca sa ii zic “legala” din magazin, metoda pe care am vazut-o practicata in magazinele mari cu stocuri foarte mari unde nu se simte lipsa catorva produse.
    Cea mai intalnita metoda de “ocolire” a casei de marcat este urmatoarea:

    Casiera roaga o persoana apropiata sa faca cumparaturi in magazin. La momentul in care presupusul client ajunge la casa, casiera are mai multe metode prin a ocoli saca de marcat: fie nu scaneaza produsele intorcand produsul cu codul de bare astfel incat scanerul sa nu ia produsul; fie blocheaza casa daca aceasta are o astfel de functie (functie de pauza), si scaneaza codurile fara ca, casa de marcat sa inregistreze ceva; fie scaneaza direct codul de bare iar in loc sa inchida bonul aceasata il anuleaza fara ca bonul sa fie inregistrat ca vanzare.
    Dupa ce a facut una din aceste operatii casiera cere contravaloarea produselor (daca o stie) sau se adreseaza cu o suma fictiva (aproximativa) in cazul in care mai sunt si alti clienti la coada pentru a nu da de banuit. Presupusul client “achita” cu o bancnota de valoare mare iar casiera ii ofera rest aceeasi suma doar ca in bancnote mai mici. Practic ii schimba banii mai marunt.
    Aceasta metoda este cea mai folosita in marketuri deoarece pe camerele video (nu foarte performante) se vede ca, clientul vine cu produsele, casiera isi face treaba, le scaneaza, incaseaza si da rest; lucru firesc de altfel.
    Trebuie sa se uite pe camere cineva cu un ochi foarte vigilent si care cunoaste foarte bine fiecare pas pe care il face casiera, unde tasteaza in mod normal, si unde se afla fiecare cod de bare pe fiecare produs.
    Sper ca v-am fost de ajutor cu acest post!

Log in to reply.