Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Raport produse cu discount

  • Postat de Arismat.ro la 4 martie 2019 la 12:18

    Intrucat la adaugarea de discount din centrala de magazine nu se trimite o atentionare sa un raport care sa contina modificarile de pret ale produselor aflate in discount solicit implementarea unei functii similare cu “ldi modificare de pret”. Pentru magazine este destul de greu sa identifice produsele ce intra sau ies din promotie. Stiu ca exista o fitrare pentru afisarea produselor aflate in promotie, dar nu si un filtru cu produse scoase din promotie recent.

    Dor a răspuns 1 an, 8 luni în urmă 3 Membri · 10 Răspunsuri
  • 10 Răspunsuri
  • gmro

    Membru
    6 martie 2019 la 8:46

    Sustinem si noi aceasta solicitare care este destul de importanta din urmatoarele considerente:

    Atat ANPC cat si Politia Locala vin la sesizare sau la control tematic si controleaza la raft daca exista preturi incorecte si dau amenzi de la 2000 lei in sus daca gasesc chiar si un pret neactualizat la raft.
    Mai nou, atat ANPC cat si Politia Locala, ameninta ca la constatarea abaterilor repetate pe aceeasi tema pot decide suspendarea activitati magazinului, intial pentru 30 de zile si apoi, daca abaterile persista, definitiv.

    La modificarile de discount am patit de multe ori sa constatam in magazine preturi neactualizate la raft, neschimbate deoarece casierii nu au stiut de modificare, din diverse motive: nu au fost anuntati de operatorul din centrala, operatorul a omis sa anunte modificarea la unele produse, s-a schimbat tura si casierul nou nu a fost informat, modificarile au fost facute/anuntate cand magazinul era inchis, etc.

    Daca operatorul din backoffice nu-si noteaza fiecare produs la care opereaza modificare de discount sau uita sa anunte pe toate magazinele lista cu toate produsele la care a operat modificari de discount atunci magazinele nu au real nici o posibilitate sa stie la care produse s-a modificat discountul astfel incat sa actualizeze pretul la raft.

    Anuntarea casierilor este problematica pentru magazinele care sunt inchise (in weekend, seara) atunci cand se fac modificari de discount in backoffice.
    In practica nu te poti baza tot timpul ca oamenii de la magazine sa-si aminteasca dupa 2 zile libere ca au modificare de discount la 10-20-30-X produse si trebuie sa printeze etichetele noi si sa le schimbe la raft.

    Plus ca spre diferenta de LDI, unde poti printa dintr-un click toate etichetele produselor cu pret de gestiune modificat, la produsele la care s-a modificat doar discountul si pretul de gestiune a ramas acelasi, nu ai aceasta posibilitate, si trebuie sa introduci manual fiecare produs in parte in lista de etichete.

    La documentul LDI de modificare pret este simplu de facut o procedura in care sa ne asiguram ca evitam ca preturile incorecte sa ramana la raft pur si simplu prin bifarea pe documentul LDI printat a fiecarui produs la care s-a actualizat eticheta la raft, astfel incat orice coleg de pe alta tura sau de la centrala sa poata verifica pe documentul printat daca s-a bifat sau nu la fiecare produs actualizarea etichetei la raft.

    In cazul modificarilor de discount nu exista nici o metoda de verificare prin care sa ne putem asigura ca toate modificarile au fost raportare magazinelor iar magazinele le-au operat la raft.

  • Dor

    Administrator
    9 martie 2019 la 21:01

    Vom analiza modul optim de implementare a unei astfel de functionalitati.
    Multumim pentru solicitare.

  • Arismat.ro

    Membru
    12 martie 2019 la 18:01

    Am mai dori ca la verificarea pretului in POS (front-office) folosind cautare articol “?” sa fie afisat si pretul dupa discount. In acest moment se poate verifica doar scanand direct in pos(pe bon) si se anuleaza pozitia acest lucru afecteaza raportul de produse anulate care este aproape inutil.

  • gmro

    Membru
    17 martie 2023 la 4:00

    Problema sesizata initial e in continuare de actualitate drept pentru care revin cu rugamintea de a introduce in Shop o sectiune similara cu “LDI Modificari Pret” unde fiecare magazin din retea sa poata vedea care sunt articolele la care s-a modificat discountul din centrala si fiecare magazin sa-si poata adauga in lista de etichetare articolele cu discount modificat si care au stoc local nenul.

    Daca dezvoltati o astfel de functionalitate va rog luati in considerare ca in baza de date centralizata sa existe o tabela de tracking a modificarilor de discount similara cu tabela MODPRET pentru a putea utiliza datele de modificari de discount si in aplicatiile de BI.

  • Dor

    Administrator
    17 martie 2023 la 8:49

    Buna ziua,

    Din cate am inteles, problema dvs. de fapt este aceea ca nu aflati daca un produs a primit un discount si nu o modificare de pret (care apare pe LDI) pentru a lista etichetele de raft.

    Pentru aceasta problema exista o solutie automata pe care din pacate nu o utilizati.

    Ea asigura listarea automata a etichetelor de raft imediat ce o operatie care necesita schimbari de afisare s-a produs fara interventie umana. Deci si o modificare de discount (ratie de vazare, etc, etc)

    Modulul responsabil este cel denumit “Articole Colectate” unde veti gasi de indata ce modificarea s-a produs (indiferent de sursa) articolul adaugat.

    Obiectivul nostru este acela de a va usura munca prin automatizarea acestor operatii.

    Nicidecum sa inventam o noua birocratie stufoasa a acestui tip de operatii (rapoarte, oameni care sa le listeze si de care sa depinzi).

    Va recomand sa lecturati articolul: https://smartcash.community/listarea-automata-a-etichetelor-de-raft-in-smartcash-rms/, sa achizitionati echipamentele si consumabilele necesare si apoi sa uitati de aceasta problema si sa va concentrati pe business-ul dvs., iar nu pe aspectele acestea de natura operationala ce sunt de mult automatizate la nivel de platforma.

    Listarea automata a etichetelor de raft in SmartCash RMS

  • gmro

    Membru
    17 martie 2023 la 15:47

    Buna ziua,

    Multumesc pentru feedback si recomandari! Am studiat si testat modulul “Articole Colectate” si am discutat si cu colegii dvs. de la suport cum am putea rezolva problema prezentata anterior (pe care ati rezumat-o foarte bine) dar am intampinat limitarile explicate mai jos:

    1. Lipsa posibilitatii de selectie / printare doar a articolelor cu stoc local nenul

    In modulul “Articole Colectate”, la articolele modificate din centrala care ajung automat in magazine, daca se doreste printarea lor pe format A4 (tip lista: “Articole pentru etichetare de raft clasica, colectate automat, pentru listare manuala”) nu se poate selecta sa se trimita catre “Modulul de Etichete” doar articolele cu stoc nenul pe gestiunea locala, ci se trimit la etichetare toate articolele modificate in centrala, indiferent daca pe gestiunea locala au sau nu stoc.

    In practica noi nu avem stoc permanent pe toate articolele la toate magazinele din retea, drept urmare cand modificam in centrala discounturi la sa zicem 100 de articole, lista celor 100 articole ajunge la toate magazinele si se intampla frecvent ca din lista respectiva fiecare magazin sa aiba doar 30-50-60 articole pe stoc, restul sa nu fie pe stoc. Ar fi ideal daca ar exista si in modulul “Articole Colectate” o bifa de genul “Listeaza / trimite / proceseaza doar articolele cu stoc nenul” cum similar exista la printarea LDI Modificare Preturi astfel incat magazinele sa nu fie nevoie sa printeze toate articolele modificate si apoi sa verifice manual care nu le au pe stoc pentru a nu le cauta la raft.

    2. Printarea automata merge doar pe imprimanta in rola tip Zebra nu si pe imprimanta A4 de documente

    In prezent la folosirea automatizarii prin Smartcash Print Server a listarii automate in magazine a modificarilor operate in centrala la articole, nu se poate configura Print Serverul sa printeze pe format A4 pe imprimanta de documente ci doar pe imprimanta in rola de tip Zebra. Am incercat de test sa adaugam sablon de eticheta de pret format A4 si am selectat de test o imprimanta A4 (Print to PDF) dar s-a printat o foaie alba.

    Inteleg ca pentru o astfel de automatizare e mai fiabila / sigura transmiterea printarii catre o imprimanta de tip Zebra dar, cel putin in fluxul nostru de lucru, folsim deja o imprimanta Zebra in magazine pentru a printa si aplica apoi etichete de traducere pe produse si imprimantele noastre Zebra au role de etichete autocolante care nu pot fi utilizate pentru printarea etichetelor de raft. Stiu ca s-ar putea lua o imprimanta Zebra secundara in fiecare locatie care sa fie utilizata doar pentru printarea etichetelor de pret dar e vorba dde spatiu fizic foarte limitat la noi, avand magazine mici fara backoffice si, intr-o oarecare masura, si de un cost suplimentar (achizitie, mentenanta, etc).

    De aceea teoretic, daca s-ar putea, ne-ar fi mai util sa putem sa printam automat modificarile de pret / discount venite din centrala direct pe imprimanta de documente A4.

    3. Din lista de articole colectate marcate nu se pot selecta doar anumite articole pentru a fi trimise catre modulul de etichete, ori se trimite toata lista ori nimic. Nu se pot nici sterge anumite articole din lista ca sa poti sa lasi in lista doar articolele care vrei sa le trimiti la modulul de etichetare. In practica se poate intampla ca din eroare umana modificarile de discount dintr-o anumita zi sa fi fost printate dar sa nu fi fost puse la raft si sa fie nevoie ulterior sa fie reprintate toate etichetele articolelor cu discounturi modificate dintr-o anumita zi.

    In teste am observat ca daca trimiti lista in modulul de etichetare ea se sterge din Articole colectate si apoi daca din greseala sau orice alt motiv nu ai printat etichetele in modulul de etichetare e mai greu de recuperat lista de interes doar dintr-o anumita zi (cel putin nu e la fel de usor ca in cazul LDI Modificare Pret unde poti selecta oricand sa reprintezi un anumit LDI dintr-o anumita zi) pentru a o putea trimite din nou in modulul de etichetare.

    Scuze pentru povestea lunga. Desi citesc articolele si ma uit la videourile postate de dvs. din pacate imi mai scapa sau pur si simplu nu ma prind din prima cum am putea utiliza mai eficient in fluxurile noastre de lucru unele actualizari ale aplicatiilor Smartcash, de aceea mai scriu aici cand cred ca e o discutie / situatie ce nu tine exclusiv de departamentul suport.

    Cat despre debirocratizare si automatizare, sunt perfect de acord cu dvs. si ma bucur sa descopar ca introduceti din ce in ce mai multe posibilitati de lucru eficient folosind Smartcash, drept pentru care va multumesc!

  • Dor

    Administrator
    17 martie 2023 la 17:36

    Salut si multumesc pentru raspuns.

    Modulul de articole colectate functioneaza si la imprimarea etichetelor pe coli A4 (adica manual).

    In imaginea atasata aveti selectiile necesare pentru afisarea listei colectate automat pe care apoi o trimiteti cu butonul “Trimite Lista catre Modulul de Etichetare” in interfata deja cunoscuta.

    Pentru a exclude un astfel de articol din lista modificati coloana cantitate (implicit 1) cu valoarea 0.

  • gmro

    Membru
    17 martie 2023 la 18:19

    Am testat (atasat) in Articole colectate (v.20.0.3.60) punand 0 la cantitate in lista de articole colectate dar in modulul de etichetare tot s-au transmis toate articolele din lista de articole colectate (inclusiv cele cu cantitatea modificata ca fiind 0) doar ca la cele cu cantitatea 0 nu s-au transmis informatiile din campurile cod si tip cod.

    Chiar si daca nu s-a transmite articolele cu cantitate 0 sau daca s-ar transmite corect cantitatea modificata (0) in modulul de etichetare din pacate tot nu ar rezolva faptul ca la magazin operatorul nu poate sa stie care din articolele din lista “Articole colectate” sau din lista de articole pentru etichetare au stoc 0 in gestiunea locala (fara sa verifice manual in Catalog pentru fiecare articol in parte) pentru a nu printa degeaba etichete la articolele care nu sunt pe stocul local.

    Practic in acest caz utilitatea ar fi sa se poata, printr-o bifa, sa nu se transmita din modulul “Articole colectate”, sau, mai bine, sa se poata alege printr-o bifa sa nu se printeze in modulul de etichetare, articolele care au stoc nul in gestiunea locala la momentul operatiei.

  • Dor

    Administrator
    17 martie 2023 la 20:27

    OK am inteles, asta putem rezolva (cu stocul nul sa nu mai fie adaugate la etichetare).

    Ar mai fi insa si o alta solutie, care poate implica si Print Serverul, deci listarea automata.

    Putem modifica sablonul utilizat pentru imprimarea etichetelor prin Print Server pe formatul A4, astfel urmand a fi listate etichete automat pe coli A4. Ce te faci insa cand doar un articol e modificat? Tiparesti pe o coala A4 doar o eticheta? Sau doar 3 sau 5? Nu e fezabil ca consumabile, deoarece printarea automata nu stie nimic decat ca mai are de listat x articole din coada.

  • Dor

    Administrator
    17 martie 2023 la 20:35

    In ceea ce priveste stergerea din lista de articole colectate, ea este perfect posibila.

    Scuze dar nu mi-am dat seama ce ati solicitat.

    Mergeti pe linia pe care nu o doriti si dati combinatia Ctrl+Delete. E valabil in orice lista de acest tip.

Log in to reply.