Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Sistem raportare in E-transport receptii de marfa de la furnizor

  • Sistem raportare in E-transport receptii de marfa de la furnizor

    Postat de gmro la 6 ianuarie 2024 la 14:26

    Buna ziua,

    Aveti in lucru sau in analiza posibilitatea de a dezvolta un sistem prin care utilizatorii Smartcash care fac achizitii din afara Romaniei sa poata raporta in E-transport si sa obtina codul UIT pentru achizitiile din afara Romaniei, inainte ca marfa sa intre in tara (avand in vedere recenta obligatie introdusa prin OUG 115/2023)?

    Ma gandesc ca o varianta ar fi ca in modulul de receptie de la furnizor sa se poata inregistra viitoarea receptie nu ca o receptie normala de marfa cu incarcarea stocului ci ca un fel de pre-receptie aflata in pending (fara incarcarea stocului) doar pentru a putea fi transmisa in E-transport si obtinut codul UIT si apoi, cand ajung produsele in tara, in baza acelei pre-receptii sa se faca receptia efectiva de marfa cu incarcarea stocului.

    Din ce am citit din 15.12.2023 pentru beneficiarii marfurilor exista obligatia ca dupa transmitera initiala a transportului in E-transport, atunci cand se face receptia fizica a marfurilor, sa se transmita in E-transport si eventualele diferente intervenite intre declararea initiala a transportului (in ce tine de nr. bucati, articole, greutate, etc) si receptia fizica efectuata la ajungerea transportului in tara.

    Amenzile sunt mari pentru nerespectarea acestor obligatii, intre 20,000 lei si 100,000 lei, si nu e de joaca pentru cei care fac achizitii din afara RO.

    gmro a răspuns 8 luni, 2 săptămâni în urmă 2 Membri · 5 Răspunsuri
  • 5 Răspunsuri
  • Dor

    Administrator
    8 ianuarie 2024 la 17:56

    UIT-ul din sistemul nostru se obtine doar in urma generarii prealabile a unui aviz sau a unei facturi, adica la o iesire de marfa. Deci pentru a fi acoperiti pe durata transportului de la dvs catre o alta locatie (transporturi interne). In cazul importurilor, datele referitoare la acest transport ne sunt straine si deci nu stiu unde am putea “lipi” solicitarea de UIT pe procesele noastre. Daca aveti dvs. vreo propunere o ascultam cu placere. 😀

  • gmro

    Membru
    8 ianuarie 2024 la 18:51

    Situatia de mai jos se aplica pentru clientii Smartcash care fac achizitii intracomunitare si care acum sunt obligati, in calitate de beneficiari, ca inainte de intrarea marfii in tara, sa declare marfa in e-transport, sa emita codul UIT si sa-l comunice transportatorului.

    Ma gandesc la urmatorul flux:

    In baza unui document primit de la furnizor (cum ar fi proforma, packing list sau factura de achizitie), cumparatorul sa poata inregistra in Smartcash, cu statusul ”in asteptare”, in cadrul modulului de receptii de marfa de la furnizor sau intr-un modul separat, viitoarea receptie de marfa de la furnizor, fara incarcarea stocului si astfel sa poata emite codul UIT folosind datele inregistrate in Smartcash (denumire articol, cantitate ,greutate, pret, cod NC, etc).

    Ideea e sa eficientizam activitatea utilizatorilor Smartcash care fac achizitii intracomunitare, deoarece toate datele necesare pentru emiterea UIT in acest caz oricum sunt necesare sa fie introduse in Smartcash la receptia marfii si e pacat sa nu poata fi folosit Smartcash si in acest caz.

    Dupa ce marfa ajunge la cumparator si e receptionata fizic, receptia aflata „in asteptare” sa poata fi inchisa prin transformarea ei intr-o receptie obisnuita de la furnizor si astfel sa se incarce stocul in Smartash. Ideea e similara cum e la comanda interna in Smartcash, care prin apasarea unui buton, se poate transforma intr-o factura de vanzare cu ridicata.

    In caz ca nu se poate utiliza Smartcash in acest caz utilizatorii Smartcash care fac achizitii intracomunitare vor trebui sa gaseasca alte softuri sau se foloseasca softul pus la dispozitie de ANAF pentru a crea raportarile in e-transport pentru toate achizitiile de marfa intracomunitare pe care le fac ca sa poata sa emita pentru fiecare transport codul UIT si sa-l transmita transportatorului pana ajunge marfa in tara. Si astfel cei care fac achizitii intracomunitare vor ajunge sa lucreze de 2 ori cu acelasi date, in doua softuri diferite, prima data pentru a crea inregistrarea in e-transport pentru generarea UIT si apoi pentru a crea receptia in Smartcash pentru receptionarea efectiva a marfii.

  • Dor

    Administrator
    8 ianuarie 2024 la 19:36

    Inteleg,

    Cred ca cel mai potrivit flux este cel legat de o comanda de aprovizionare.

    Aceasta se poate deschide pe furnizor, se adauga produsele ce vor fi livrate si pe baza ei (ca document insotitor) se poate cere un UIT, doar ca probabil sunt niste date necesare pentru intracomunitare pe care v-as ruga sa ni le trimiteti ca sa stim ce trebuie transmis intr-o astfel de situatie pe e-transport.

  • gmro

    Membru
    8 ianuarie 2024 la 22:04

    Inca nu am experienta cu e-transport dar din ce am vazut in aplicatia V2, pentru a functiona fluxul cu ajutorul modulului Comenzi Aprovizionare:

    – ar trebui sa existe in Smartcash campul corespondent cu e-transport “Tip operatiune” in care sa se poata selecta operatiunea care se raporteaza in e-transport, ex: “AIC – Ach intracomunitara” sau “IMP – Import”.

    Sau se poate selecta automat AIC daca furnizorul selectat in comanda de aprovizionare are setat in Smartcash ca fiind dintr-o tara UE si “IMP – Import” daca are selectata o tara nonUE. Dar la selectie automata problema e ca in practica exista situatia in care furnizorul e din alta tara UE (ex: Germania) dar are deja marfa in ROmania si o expediata din Romania catre client in Romania, si atunci desi achizitia e AIC, livrarea dpdv al e-transport nu e din afara RO.

    – pentru corespondenta cu campurile e-transport “Locuri de start/final traseu rutier” e necesar ca in fereastra comenzii de aprovizionare din Smartcash sa existe campuri corespondente care sa poata fi completate de userul Smartcash (ex: lista derulanta puncte vamale conform e-transport).

    – pentru corespondenta cu campul e-transport “Scop operatiune”, avand in vedere ca pentru operatiunile de tip AIC (ach intracomunitare) apar variante suplimentare de operatiuni posibile pe linia de produs fata de operatiunile TTN (transport de teritoriu national), gen: productie, gratuitati, consum propriu, bunuri in garantie, operatiuni scutite, donatii, altele, e nevoie de a analiza cum s-ar putea implementa practic si scalabil aceasta corespondenta la linie de produs in comanda de aprovizionare din Smartcash.

    In sensul ca pe o lista de produse care trebuie trimise in e-transport pot sa existe si produse cu scop operatiune “Comercializare” dar si produse cu alte scopuri (gratuitati, consum propriu, etc) si atunci userul din Smartcash ar trebui sa aiba posibilitatea sa selecteze la nivel de linie de produs aceasta optiune din comanda de aprovizionare Smartcash, inainte de a se transmite documentul in e-transport.

    Acum ca stau si ma gandesc un pic mai bine, pentru cine are facturi de achizitii intracomunitare cu multe linii de articole, va fi absolut necesara o varianta de automatizare si optimizare a generarii e-transport, pentru ca in aplicatia de pe site-ul ANAF nu se poate importa nimic din fisier extern, doar manual se poate adauga linie cu linie (sau prin API cine stie).

  • gmro

    Membru
    9 mai 2024 la 16:18

    Buna ziua,

    Legat de acest subiect aveti noutati?

    Pentru utilizatorii Smartcash care fac achizitii intracomunitare ar fi util acest model de emitere UIT din Smartcash folosind modulul de comanda de aprovizionare sau ceva similar.

Log in to reply.