Lectie 1, Subiect 1
În Progres

Verificarea si intretinerea periodica a solutiilor Magister

Diana 20 martie 2025

In afara activitatilor de furnizare servicii de intretinere la cerere, Magister solicita pentru buna functionare a solutiilor furnizate efectuarea unei Vizite de Intretinere Periodica a Solutiei la un interval de maximum 6 luni. Aceasta operatie este consemnata in Cartea de Instalare si Intretinere a fiecarei solutii instalate in sectiunea destinata intretinerii post-instalare.

Este permisa efectuarea operatiei de verificare de intretinere periodica de catre partenerii certificati Magister avand urmatoarele doua certificari:

  • Nivel 2 – Centru de Training si Interventie Autorizat
  • Nivel 3 – Centru de Service si Suport Tehnic Autorizat

Partenerii care au dobandit oricare din cele doua certificari pot factura direct catre clientul final contravaloarea serviciilor de intretinere periodica cu respectarea tarifului minim obligatoriu pentru acest tip serviciu.

Operatia de Verificare de Intretinere Periodica a solutiei consta in efectuarea urmatoarelor 7 verificari sau operatii:

  1. Verificarea mecanismelor de imprimare termică, a cuţitelor tăietoare şi a căii de rulare a hârtiei de la aparatele de marcat fiscale, de la cântarele cu etichetare sau de la imprimantele pentru coduri de bare (capetele termice sunt consumabile şi în funcţie volumul de bonuri fiscale emise se pot înlocui contra cost).
  2. Verificarea sistemelor de cântărire pentru depistarea abaterilor sau a dereglărilor celulelor de sarcină.
  3. Verificarea cititoarelor pentru coduri de bare, a terminalelor mobile şi a staţiilor de acces radio;
  4. Verificarea şi curăţarea internă de praf a sistemelor POS şi a staţiilor de lucru din backoffice precum şi a serverului de magazin.
  5. Efectuarea unei copii de siguranta a bazei de date de magazin şi a unei restaurari complete, urmată de o recalculare a indecşilor. În acest mod, toate tranzacţiile orfane sunt înlăturate păstrând baza dumneavoastră de date şi serverul SQL la maximum de performanţă.
  6. Verificarea împreună cu agentul de service şi înlăturarea programelor parazite (instalate de către utilizatori fără autorizare), precum şi scanarea antivirus a sistemelor.
  7. Actualizarea bazelor de date cu operatori de magazin şi înlăturarea angajaţilor care nu mai lucrează din această bază de date.

In cazul constatarii unor defectiuni tehnice, se va recomanda clientului inlocuirea contra cost a componentelor defecte.

La incheierea operatiei de verificare periodica reprezentantul autorizat va completa in Cartea de Instalare si Intretinere a Solutiei toate operatiile efectuate, inscriind in sectiunea Descriere Interventie toate lucrurile constatate cu ocazia interventiei si recomandarile facute clientului. Vor fi completate obligatoriu campurile de identificare: DataPartener Certificat si Agent. Formularul corespunzator din cartea de instalare este prezentat in continuare:

Serviciile de Verificare de Intretinere Periodica pot fi facturate catre clientul final doar cu respectarea tarifului minim prevazut pentru acest serviciu in conformitate cu Anexa 4 la contractul de certificare.

Este interzisa facturarea acestui tip de serviciu catre clientii care beneficiaza de contract de intretinere autorizata pe baza de abonament. In cazul acestora, intretinerea periodica se efectueaza direct de catre partenerul titular in cadrul contractului de abonament, sau de catre partenerul delegat.