Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Conformare etichete pret & Rsaquo; Scrie un răspuns pentru Conformare etichete pret

  • Bughi

    Administrator
    2 octombrie 2017 la 22:49

    Bună și mulțumim pentru mesaj.
    Din nota ANPC distribuită de dvs. nu reise sub nicio formă faptul că pe eticheta unui produs există obligativitatea de a afișa perioada promoției. De altfel nu există nicio lege la acest moment care să impună publicarea perioadei de promoție pe eticheta de identificare și vânzare a produslui.
    Dacă operatorul economic dorește totuși afișarea acestui termen ați găsit deja soluția în campul de OBSERVAȚII.
    Vă redau mai jos două paragrafe din prevederile legale care sunt impuse operatorilor în caz de soldare sau promoții precum și definirea acestora:
    1, Vânzarea de soldare este orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea “soldare/soldări/solduri” şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului de mărfuri sezoniere dintr-o structură de vânzare cu amănuntul.
    Acestea vânzările de soldare se pot efectua numai în cursul a două perioade pe an, cu o durată maximă de câte 45 de zile fiecare.
    Perioadele de soldări se stabilesc de comerciant , între următoarele limite:
    a) perioada 15 ianuarie – 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă – iarnă;
    b) perioada 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară – vară.

    2. Vânzările promoţionale sunt vânzările cu amănuntul/vânzările cash and carry care pot avea loc în orice perioadă a anului, fără să facă obiectul notificării, cu condiţia ca:
    a) să nu fie efectuate în pierdere;
    b) să se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile;
    c) produsele promovate trebuie să existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzărilor promoţionale sau comerciantul va informa consumatorii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil.
    SOLDĂRILE/PROMOȚIILE/LICHIDĂRILE trebuiesc precedate astfel de informări publicitare (afișe publicitare) care trebuie să cuprindă în cazul unei reduceri valorice prețul inițial/preț redus, perioada promoției sau în limita stocului disponibil, iar în cazul reducerilor procentuale, identificarea clară a produsului sau a gamei de produse, procentul de reducere, perioada de promoție.

    În rețelele de market moderne se aplică informarea pe un afiș distinct la raft, acest atribut fiind al departamentului de marketing și de comunicare și nu al gestionarului.

    Numai bine!