Functia nu este noua.
Ea a fost adaugata de circa 6 luni, inca din versiunea 10 si permite afisarea in listele de facturare doar a clientilor de tip juridic (SC, PFA, etc), restul clientilor de tip fidelizabil nefiind astfel incarcati de fiecare data.
In plus setarea permite validarea sigura a clientilor adaugati din surse multiple (din magazine, de la distanta) deoarece un client facturabil trebuie sa contina obligatoriu un cod fiscal pe baza caruia se face validarea unicitatii la nivel de lant de magazine.
Logica dvs. nu este corecta la nivel general.
In timp ce clientii facturabili dintr-un lant de magazine sunt de ordinul sutelor, cei nefacturabili, integrati in diverse programe de fidelizare sunt de ordinul sutelor de mii.
In plus, incepand cu RMS 2014, un client din perspectiva SmartCash RMS, poate fi de exemplu orice utilizator disponibil pe un site online partener, chiar daca nu este facturabil, avand o mapare pe un client SmartCash (deci numarul lor poate fi mult mai mare).
Pe termen mediu insa ne veti multumi ( 🙂 ok poate nu dvs. personal), deoarece nu veti mai avea informatii inconsistente la clienti, lucru care va face munca contabililor mai usoara, in special in conditiile de astazi cu TVA-ul la incasare si maparea obligatorie dupa codul fiscal.
Pentru cazul dvs. apelati la suport si sunt sigur ca va vor ajuta imediat cu un SQL rapid care sa va activeze optiunea pentru toti clientii care au un cod fiscal de exemplu. Iar clientii catre care ati facut facturi fara a avea un cod fiscal valid completat… trebuiesc rezolvati acum, respectiv trebuie sa le introduceti corect codul fiscal.