Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Feature Requests – Propuneri de functii noi & Rsaquo; Bon de consum

Etichete: 

  • Postat de Dragos-C la 14 aprilie 2014 la 14:32

    Buna ziua,
    Utilizam bonurile de consum intern si am observat nevoia unei segmentari a acestora.
    De exemplu, avem cel 3 categorii de bonuri de consum:
    – produse expirate
    – produse folosite pentru uz intern magazin (ex. materiale curatenie)
    – consum propriu asociati firma
    Cum credeti ca se poate rezolva acest aspect?
    Macar un camp de descriere la acest document se poate?
    Multumesc,
    Dragos Coticiu

    Dor a răspuns 6 ani, 7 luni în urmă 6 Membri · 12 Răspunsuri
  • 12 Răspunsuri
  • Dragos-C

    Membru
    15 aprilie 2014 la 9:55

    Stimate Domn,
    Citez : “Orice audit ati avea in control va va scoate e nas toate aceste jonglerii”.
    Consider ca afirmatia d-stra este incalificabila.
    Intr-o tara in care marea majoritate a firmelor lucreaza “la negru” si firma mea lucreaza 100% “la alb”, cu bonuri fiscale, nu va permit sa imi jigniti firma si pe mine personal, afirmand ca facem “jonglerii care vor fi scoase pe nas”!
    Nu vad nici un motiv pentru care va permiteti sa ma jigniti.
    Nu cred ca asta este atitudinea corecta pe care trebuie sa o aveti fata de un client si nu cred ca firma Magister pentru care am tot respectul (inca), isi doreste de la d-voastra aceasta abordare.
    Sincer, astept scuzele d-voastra.
    Dragos Coticiu

  • Dor

    Administrator
    16 aprilie 2014 la 10:57

    Imi cer scuze daca termenul folosit nu a fost cel mai fericit.

    In nici un caz nu l-am folosit cu scopul de a semnifica operatii ilegale sau care nu ar avea un caracter oneros.
    Ceea ce am vrut sa spun este faptul ca operatia de consum intern nu poate fi utilizata pentru evidentierea perisabilitatilor, deoarece contabil este vorba despre un alt tip de operatie.
    Pentru acest tip de operatie se foloseste in SmartCash Lista de Diferente, rezultata in urma unei operatii de inventariere (masurare) a cantitatilor perisate in prezenta unei comisii cu incheierea unor documente obligatorii.

    In cazul dvs. (sectorul comercial) consumul intern se foloseste doar pentru ambalaje (pungi de hartie, umerase, etc), oferite in general gratuit clientilor, sau pentru consumul intern al angajatilor in cote insa foarte mici si in baza unui contract de munca sau a unei prevederi cu caracter contractual intern (trebuie discutat cu un contabil exact in ce masura).
    Alte diferente trebuiesc trecute pe pierdere si ele se impoziteaza.

    Inca o data imi cer scuze pentru exprimarea folosita, exclusiv cu scopul de a sublinia faptul ca reprezentarea prin documentul primar de tip Bon Consum a pierderilor este improprie.

    Toate cele bune si multumiri pentru reply.

  • danclis

    Membru
    2 decembrie 2015 la 17:57

    buna seara dl dragos
    doresc sa va intreb ce solutie ati gasit ptr degradate/expirate
    sunt in aceeasi situatie cu dvs si doream sa stiu dvs ce cale adoptati
    si noi am mers pana acum pe bon de consum ptr expirate/degradate ptr ca asa am fost invatati si acum in al 11 -lea ceas constat ca nu e legal iar varianta cu inventarul mi se pare o mare prostie si o si mai mare bataie de cap.
    o seara buna!

  • Dragos-C

    Membru
    3 decembrie 2015 la 10:09

    Buna ziua,
    Am facut un formular care se numeste Proces verbal de perisabilitati.
    Se completeaza zilnic si se semneaza de catre vanzatoare si sef magazin.
    Dupa care se introduce in sistemul informatic ca si bon de consum.
    Din punctul meu de vedere avand la baza acest formular, solutia este legala.
    O zi buna.

  • danclis

    Membru
    3 decembrie 2015 la 12:00

    VA MULTUMESC FOARTE MULT PENTRU RASPUNS !CRED CA VOI PROCEDA LA FEL! SUNT FOARTE DEZAMAGITA CA CEI DE LA MAGISTER NU AU GASIT O CALE MAI SIMPLA SI CARE SA NU NE CREEZE PROBLEME LA UN EVENTUAL CONTROL….SI NOI MERGEM 100% LA ALB 🙂 AM SESIZAT SI EU PROBLEMA ASTA CU BONURILE DE CONSUM DAR SE PARE CA NU AU GASIT INTRE TIMP NICI O REZOLVARE SI E FOARTE FRUSTRANT CAND DAI O CARUTA DE BANI PE UN PROGRAM CARE AR TREBUI SA TE AJUTE SI SA-TI USUREZE MUNCA SI TE TREZESTI CA-TI DAU NISTE SOLUTII ABERANTE SI CARE TE-AR FACE SCLAVUL ACESTUI PROGRAM SI AR TREBUI SA STAI ZILNIC SA INVENTARIEZI RAIOANELE CU PERISABILITATI ZILNICE….IN SFARSIT….EU SUNT DIN CE IN CE MAI DEZAMAGITA DE CUM SE LUCREAZA CU ACEST PROGRAM…
    VA MULTUMESC INCA O DATA SI VA DORESC SPOR IN AFACERI!

  • danclis

    Membru
    3 decembrie 2015 la 15:59

    D-LE DRAGOS AM VB MAI DEVREME CU D-L BUJOR SI MI-A DAT O ALTA SOLUTIE PENTRU ACESTE PERISABILITATI IN ASA FEL INCAT LEGAL SA LE POT SCOATE DIN GESTIUNE FARA SA LAS LOC DE INTERPRETARI SI SA NU MAI FOLOSESC BONUL DE CONSUM.PUTETI LUA LEGATURA SA VA EXPLICE SI DVS SI SA ALEGETI DACA O ADOPTATI .O SEARA BUNA!

  • Dragos-C

    Membru
    3 decembrie 2015 la 16:09

    Buna ziua Domnule Bujor,
    Va rog sa-mi explicati si mie aceasta solutie.
    Cu stima,
    Dragos Coticiu

    PS
    Multumesc lui danclis pentru informatie 🙂

  • Dinu

    Membru
    3 decembrie 2015 la 16:21

    Cred ca toți suntem interesați de soluție. Poate o scieți aici. Mulțumim.

  • bogapostu

    Membru
    3 decembrie 2015 la 18:01

    Si eu as dori sa stiu acest lucru

  • Dor

    Administrator
    4 decembrie 2015 la 9:56

    Multumesc tuturor pentru observatii!

    Draga Dragos, sper ca dupa ce veti fi luat legatura cu colegii de la danclis, veti intelege ca raspunsul meu legat de utilizarea bonului de consum pe post de PV de perisabilitate, iata cu aproape un an in urma, este in conformitate cu legislatia actuala. (sigur, imi cer inca o data scuze pentru exprimarea de atunci -:) )

    Prin urmare NU ESTE CORECT sa folositi un Bon de Consum pentru inregistrarea perisabilitatilor.

    Singura metoda contabila permisa de lege este inventarierea prealabila a minusurilor cauzate de depreciere si intocmirea unui PV de depreciere intre gestionar si comisia de inventariere, care accepta diferentele si cauzele acestora, urmand a valorifica ulterior contabil lista de diferente rezultata.

    Asadar, dupa lege, procesul nu este validat de catre un singur om (gestionarul) ci de o comisie care isi asuma colectiv responsabilitatea asupra acestei operatii, preluand stocul de la gestionar si degrevandu-l pe acesta de raspuderea asupra lui.

    Unde mai pui, ca bonul de consum ar presupune consumul intern al acestor produse in interiorul firmei, consum permis doar pentru situatii conforme cu obiectul de activitate sau pentru productie, nicidecum pentru orice produs.

    Pe la colegii de la danclis a trecut recent un control ANAF si le-au transmis aceeasi observatie, asa incat iata inca un motiv care intareste afirmatia mea.

    Pentru utilizatorii SmartCash RMS care opereaza retele de magazine, iata mai jos solutia care permite optimizarea fluxurilor de perisabilitati pe un intreg lant de magazine, asa cum am explicat-o si pentru danclis:

    1. Definiti in reteaua de magazine o noua locatie, intitulata de exemplu “Depozit Perisabilitati”, caruia ii alocati un nou numar de magazin, sa spunem 98. In cazul in care centrala de magazine nu opereaza stoc si e separata de gestiunile magazinelor, fiind folosita doar cu scop operational comercial, puteti folosi chiar centrala pe post de depozit de perisabilitati (cum a fost cazul la danclis).
    2. In cazul unei noi locatii, creati, folosind o licenta secundara SmartCash RMS un nou depozit in centrala de magazine, alaturi de centrala propriu-zisa.
    3. Noua locatie definita va fi operata exclusiv din centrala de magazine, de catre o persoana delegata pentru controlul lunar al perisabilitatilor.
    4. In loc sa emiteti in magazine Bonuri de Consum pentru persiabilitati instruiti magazinele sa efectueze operatii de Transfer la Magazin in Retea, catre gestiunea colectiva Depozit Perisabilitati introdusa la pct.1. In acest mod stocul din magazin este descarcat si aveti o situatie corecta asupra marfurilor ramase in realitate in stoc.
    5. In gestiunea nou creata, efectuati zilnic (sau macar cu regularitate saptamanala) toate operatiile de receptie pentru transferurile de marfa catre aceasta gestiune.
    6. Stocul noii gestiuni va fi incarcat astfel exclusiv cu produse perisate provenind de la orice magazin din retea.
    7. La finalul fiecarei luni (de exemplu in ultima zi a lunii), dupa ce verificati ca receptiile sa fie la zi in aceasta gestiune, deschideti in aceasta gestiune un inventar general pentru absolut toate articolele din catalog, cu optiunea Cant Fizica = 0.
    8. Editati procesul verbal de inventariere, decizia si declaratia gestionarului, corespunzatoare acestui inventar general in sensul unui proces verbal de perisare. Sunt documente word ce pot fi editate direct din interfata de deschidere inventar, sau ulterior din cea de listare a unui inventar deja inchis. Listati toate cele 3 documente.
    9. Inchideti inventarul fara a efectua nici o modificare (punand astfel tot stocul din gestiunea perisabilitati pe zero) si emiteti un LDI pentru intreaga diferenta.
    10. La LDI-ul astfel generat atasati si listati toate cele 3 documete emise oricum automat, modificate conform propriului format de proces verbal de perisare. Listati lista de inventar doar pentru produsele cu diferente, ca sa fie mai scurta.

    Concluzii:
    In acest mod veti izola toate persiabilitatile intr-o gestiune separata, pentru care puteti delega un responsabil.
    Inventarul in aceasta noua gestiune poate fi deschis in orice moment, fara a fi nevoie de un Z prealabil ca intr-un magazin normal.
    Puteti monitoriza volumul de perisabilitati pe magazine pe baza intrarilor lunare de la magazine in aceasta noua gestiune, atat ca volum cat si pe Departamente/Clase. (Pe bonuri de consum era oricum imposibil sa diferentiati perisabilitatea de consumul propriu-zis).
    Si in fine, pe langa trecerea perisabilitatilor pe pierdere cu un LDI puteti optimiza centralizat perisabilitatile prin facturare catre fundatii sau alte asociatii de acest tip, in special pentru produsele aflate la limita termenului de valabilitate.
    Astfel, macar pentru o parte din produse veti putea gasi solutii de reutilizare, fie si ca rebut furajer de exemplu, astfel incat sa diminuati nivelul pierderilor prin perisarea “la gramada” direct din magazin, fara ca dvs. sa aveti vreun control asupra modului in care angajatii decid ca un produs e “bun de aruncat la gunoi”.

    Ce va trebuie pentru implementare?
    1. Retea de magazine
    2. O licenta secundara SmartCash RMS pe centrala de magazine pentru noua gestiune (daca nu o aveti cumva deja).
    3. O persoana dedicata responsabila cu “golirea” lunara a acestei gestiuni prin inventariere pe zero.

    PS. Nu uitati ca in curand va exista si o obligativitate, cuplata probabil cu inlesniri fiscale pentru donarea produselor aproape de limita de perisare catre fundatii sociale, asa incat metoda se justifica din plin.

  • giulia-vestpan

    Membru
    10 februarie 2016 la 12:53

    Buna ziua , si daca am doar un singur magazin , ce solutie este sa scot perisabilele din gestiune ? Va multumesc .

  • Dor

    Administrator
    12 februarie 2016 la 13:29

    Buna ziua,
    Orice posibilitate e deschisa din punctul de vedere al apliatiei: Bon de consum sau Diferente la Inventariere.
    Cred ca cel mai bine este sa va consultati cu contabilul dvs. care trateaza respectivul document asa cum crede ca este mai bine.