Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Bug Reports – Raportare probleme software & Rsaquo; Eroare la Transfer la furnizor pe baza de factura storno

  • Eroare la Transfer la furnizor pe baza de factura storno

    Postat de Norocel la 22 iunie 2007 la 21:19

    versiune Smartcash Shop : 8.0.0.92
    versiune DB : 316
    Daca se face un transfer la furnizor pe baza de factura storno se completeaza cimpurile corespunzatoare valorilor de storno, lucru necesar pentru ca actul ce se tipareste sa corespunda valoric cu factura de retur emisa de furnizor. Dupa emiterea avizului se constata ca nici una din valorile tiparite nu corespunde cu valoarea facturii storno intrucit sint tiparite valorile corespunzatoare pentru pretul de achizitie si de vinzare a produsului stornat si nu valoarea de pe factura de retur , iar cum sint foarte multi furnizori care fac storno la alte valori fata de achizitie din tertze motive ce nu are rost sa le discutam aici, apar diferente intre factura de retur si actul tiparit de Smartcash ducind la discutii prelungite cu contabilii clientilor. Acest lucru l-am sesizat incepind cu versiunea 7.0.0.31, la 7.0.0.08 cind nu apareau doua valori pe aviz totul era ok.

    Dor a răspuns 10 ani, 5 luni în urmă 3 Membri · 6 Răspunsuri
  • 6 Răspunsuri
  • Dor

    Administrator
    24 iunie 2007 la 15:24

    Din pacate la mijloc este o problema care nu poate fi rezolvata decat prin reconciliere contabila.
    Ma bucur ca ai ridicat problema pe forum pentru ca e o intrebare extrem de frecventa.
    Situatia sta asa:
    1) Marfurile se receptioneaqza pe flux si sunt descarcate din gestiune FIFO.
    2) Asta inseamna ca la descarcarea prin Transfer la Furnizor, stocul va fi operat la valoare de achizitie FIFO, indiferent de situatia financiara cu furnizorul respectiv.
    3) Pentru a facilita reconcilierea financiara mai sus mentionata, a fost introdusa incepand cu versiunea 6 posibilitatea de a atasa la documentul de transfer (Avizul de insotire) si datele referitoare facturii de storno emisa de furnizorul respectiv.
    4) Aceste date (valoarea stornata de catre furnizor) nu au totdeauna legatura cu marfa returnata sub aspectul pretului de achizitie. Adica furnizorul va face storno la o serie de articole la alt pret (poate) decat la cel la care le-a facturat prima data. Explicatiile sunt diverse dar de cele mai multe ori se datoreaza sistemului informatic utilizat de acesta.
    5) Asta face ca identificarea articolelor originale sa fie practic imposibila avand in vedere traficul mare de marfuri de la acelasi furnizor sau de la furnizori multipli pentru acelasi articol.
    6) Punctele 5 si 6 explica de ce descarcarea de gestiune SmartCash se face FIFO fara a se tine cont de valorile din factura storno decat ca atribut al avizului.
    7) Pentru a solutiona problema in contabilitate, documentul care trebuie listat este: Rapoarte/Situatii Detaliate/Transferuri la Furnizor. Acerst document afiseaza pentru fiecare aviz emis atat valoarea de descarcare FIFO cat si cea transmisa de furnizor pe factura storno, permitand contabilului a decida pe ce valoare va emite nota contabila de descarcare a furnizorului respoectiv.

    Avizul de insotire (ca document de descarcare a gestionarului) va lista insa totdeauna pretul de achizitie FIFO pentru a asigura consistenta cu raportul de gestiune si cu valoarea generala a stocului la pret de achizitie.

    In legatura cu faptul ca apar 2 valori pe aviz, aceasta se datoreaza faptului ca acesta este listat atat la pret de achizitie, cat si la pretul de vanzare.
    Anterior era lista numai la pret de vanzare.
    Eu cred ca lucrurile tin de interpretare si atata vreme cat legea impune aparitia pe aviz a unui set minim de informatii (cantitatea si produsul) afisarea altor date suplimentare nu face decat sa puna la dispozitia utilizatorilor mai multe posibilitati.

  • Norocel

    Membru
    24 iunie 2007 la 18:57

    Problema este ca se doreste un act care sa se poata atasa facturii de retur asa cum este nir-ul si pe care sa se gaseasca valorile de pe factura pentru ca tot factura este la urma urmei, chiar daca este cu minus. Daca se listeaza raportul de care mi-ai spus ce se intimpla cind am mai multe retururi intr-o zi de la acelasi furnizor? Pe raport o sa apara cite o rubrica petru fiecare retur, dar cum am mai spus toti vor ca pe act sa apara ce este pe factura de retur si atit, ca sa nu mai spun ca cu un client chiar am avut ceva probleme cind la un control de la finante i sa reprosat ca ce este in spatele facturii de retur nu este un nir, pentru ca la fiecare factura trebuie emis si un nir, iar nir-urile toti si le fac doar din smartcash. Stiu ca esti satul de contabili asa ca am sa incerc sa-i conving cu raportul de retururi la furnizor.

  • Dor

    Administrator
    25 iunie 2007 la 8:34

    OK listarea unui raport similar unui NIR nu este o problema. Exact acelasi raport mentionat se poate lista si sub forma de NIR pe minus pentru placerea contabililor.
    Totusi, din punct de vedere comercial, pentru gestiunea de magazin, avizul este documentul de iesire. Restul este legat numai de finaciar si deci nu are legatura cu SmartCash.
    Vom lua in considerare introducerea raportului cu pricina, daca asta va rezolva cutuma NIR-ului cu minus…

  • Marian

    Membru
    29 iunie 2007 la 20:07

    vDB:316
    vSCP:`92
    Am si eu o problema la transfer catre furnizor: Nu imi da voie sa inchid returul pe produsele care sunt cu stoc mai mic decat cel transferat. Mai ciudat este ca inchide returul DOAR cu produsele care sunt cu stoc suficient sau pana in stoc zero(adica daca pe factura de retur sunt 5 buc zahar si eu am pe stoc 3 el va baga in retur doar 3 bucati). Ideea este ca el te atentioneaza ca nu ai stoc suficient si te intreaba daca vrei sa inchizi returul pe stoc negativ dar in final dupa ce inchizi returul o face doar cu stocurile care le vrea el adica cele pana in zero) Specific ca programul este setat sa vanda cu stocuri negative.

  • Dor

    Administrator
    2 iulie 2007 la 12:00

    Functionarea programului este corecta. Incepand cu versiunea 7.1, transerul de marfa pe stoc negativ nu mai este permis.
    La inchidere apare un prompt care explica problema si te atentioneaza ca daca totusi insisti vor fi scoase de pe transfer in prealabil cantitatile ce depasesc stocul curent.
    Pentru solutionare trebuie efectuata mai intai receptia sau completarea stocului (prin inventariere) altfel descarcarea pe stoc negativ la transferuri nu mai este permisa.
    Daca ati observat pe aviz sunt listate direct preturile de achizitie.

  • Dor

    Administrator
    14 iunie 2012 la 14:34

    Solutionat pozitiv