Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; Instructiuni instalare SmartCash 8 RMS

  • Instructiuni instalare SmartCash 8 RMS

    Postat de Dor la 28 mai 2007 la 8:49

    Stimati prieteni,

    Pentru a efectua upgrade-ul la versiunea 8 SmartCash Shop recomandam urmatoarea abordare, care va asigura minimum de efort si activarea corecta a tuturor functiilor noi:
    1. Efectuati upgrade-ul NUMAI DUPA INCHIDEREA ZILEI, cu efectarea descarcarilor de POS/Case si de pe stoc;
    2. Creati un backup al bazei de date vechi in format transportabil (*.gbk);
    3. Deconectati orice client de la baza de date si copiati brut intreg fisierul smartcash.gdb intr-un folder separat (in afara locatiei de instalare SmartCash);
    4. In cazul in care este utilizat (instalari atipice) , copiati fisierul preconfig.ini intr-un folder separat;
    5. Dezinstalati programul SmartCash vechi folosind Control Panel / Add Remove Programs. Daca ati instalat cu kit-uri separate dezinstalati drivrul pentru case de marcat sau orice alta componenta SmartCash veche;
    5. Dezinstalati Serverul Firebird instalat folosind Control Panel / Add Remove Programs (noua versiune foloseste Fb Server v 1.5.4);
    6. Daca in urma dezinstalarii au ramas fisiere orfane in directorul /Program Files/SmartCash, stergeti aceste fisiere.
    7. Rulati noul kit de instalare selectand numai componentele ce va sunt necesare din acesta, impreuna cu serverul Firebird SQL.
    8. Dupa finalizarea instalarii, activati produsele componente, solicitand chei de activare de la partenerul certificat prin care ati achizitionat produsele.
    9. Pentru preluarea bazelor de date vechi (inainte de v. DB307) trebuie sa efectuati o pompare folosind utilitarul IbPump din baza de date veche (salvata in pasul 3) in baza noua din subdirectorul /Data al aplicatiei.
    10. Pentru preluarea bazei de date mai noi decat DB307, inclusiv, puteti folosi programul SmartCashDBUpdate.exe, disponibil in sectiunea specializata pentru partenerii certificati. Rulati updaterul selectand baza de date veche. Dupa finalizare, inchideti applet-ul si suprascrieti fizic baza de date goala, din /Data, cu cea veche pe care ati rulat updater-ul.
    11. Deschideti programul SmartCash Shop. Intrati in sectiunea Optiuni/Lista POS si stergeti POS-urile inregistrate acolo (pentru magazinele ce folosesc POS-uri). Adaugati apoi din nou POS-urile in lista de monitorizare (la adaugare campurile noi sunt regenerate automat).
    12. Revedeti apoi toate optiunile pentru a seta programul in acelasi mod de operare ca si inainte. Pentru versiuni anterioare v 7, setarile nu vor fi importate, iar pentru cele dupa v 7, sunt setari noi care trebuiesc revizuite.
    12′. In cazul utilizarii fisierului preconfig.ini se vor copia valorile necesare din vechiul fisier in dreptul cheilor corespondente din noul fisier. Atentie nu suprascrieti preconfig.ini. Acesta include chei noi care nu existau in versiunea veche.

    Acestia sunt in mare pasii care trebuiesc urmati pentru actualizarea fara probleme a platformei SmartCash RMS la ultima versiune.
    De la caz la caz exista diferente, mai ales la instalari in retea cu multe posturi de lucru. In aceste situatii, partea referitoare la upgrade-ul bazei de date se refera numai la server, pe statii efectuand numai reinstalarea aplicatiilor.

    Pentru detalii echipa de suport tehnic va sta la dispozitie.
    De asemenea, nu ezitati sa postati intrebari pe acest forum daca intampinati dificultati.

    MugurEL a răspuns 15 ani, 1 lună în urmă 2 Membri · 3 Răspunsuri
  • 3 Răspunsuri
  • MugurEL

    Membru
    10 octombrie 2007 la 12:40

    “Dor” wrote: Stimati prieteni,

    Pentru a efectua upgrade-ul la versiunea 8 SmartCash Shop recomandam urmatoarea abordare, care va asigura minimum de efort si activarea corecta a tuturor functiilor noi:
    1. Efectuati upgrade-ul NUMAI DUPA INCHIDEREA ZILEI, cu efectarea descarcarilor de POS/Case si de pe stoc;
    2. Creati un backup al bazei de date vechi in format transportabil (*.gbk);
    3. Deconectati orice client de la baza de date si copiati brut intreg fisierul smartcash.gdb intr-un folder separat (in afara locatiei de instalare SmartCash);
    4. In cazul in care este utilizat (instalari atipice) , copiati fisierul preconfig.ini intr-un folder separat;
    5. Dezinstalati programul SmartCash vechi folosind Control Panel / Add Remove Programs. Daca ati instalat cu kit-uri separate dezinstalati drivrul pentru case de marcat sau orice alta componenta SmartCash veche;
    5. Dezinstalati Serverul Firebird instalat folosind Control Panel / Add Remove Programs (noua versiune foloseste Fb Server v 1.5.4);
    6. Daca in urma dezinstalarii au ramas fisiere orfane in directorul /Program Files/SmartCash, stergeti aceste fisiere.
    7. Rulati noul kit de instalare selectand numai componentele ce va sunt necesare din acesta, impreuna cu serverul Firebird SQL.
    8. Dupa finalizarea instalarii, activati produsele componente, solicitand chei de activare de la partenerul certificat prin care ati achizitionat produsele.
    9. Pentru preluarea bazelor de date vechi (inainte de v. DB307) trebuie sa efectuati o pompare folosind utilitarul IbPump din baza de date veche (salvata in pasul 3) in baza noua din subdirectorul /Data al aplicatiei.
    10. Pentru preluarea bazei de date mai noi decat DB307, inclusiv, puteti folosi programul SmartCashDBUpdate.exe, disponibil in sectiunea specializata pentru partenerii certificati. Rulati updaterul selectand baza de date veche. Dupa finalizare, inchideti applet-ul si suprascrieti fizic baza de date goala, din /Data, cu cea veche pe care ati rulat updater-ul.
    11. Deschideti programul SmartCash Shop. Intrati in sectiunea Optiuni/Lista POS si stergeti POS-urile inregistrate acolo (pentru magazinele ce folosesc POS-uri). Adaugati apoi din nou POS-urile in lista de monitorizare (la adaugare campurile noi sunt regenerate automat).
    12. Revedeti apoi toate optiunile pentru a seta programul in acelasi mod de operare ca si inainte. Pentru versiuni anterioare v 7, setarile nu vor fi importate, iar pentru cele dupa v 7, sunt setari noi care trebuiesc revizuite.
    12′. In cazul utilizarii fisierului preconfig.ini se vor copia valorile necesare din vechiul fisier in dreptul cheilor corespondente din noul fisier. Atentie nu suprascrieti preconfig.ini. Acesta include chei noi care nu existau in versiunea veche.

    Acestia sunt in mare pasii care trebuiesc urmati pentru actualizarea fara probleme a platformei SmartCash RMS la ultima versiune.
    De la caz la caz exista diferente, mai ales la instalari in retea cu multe posturi de lucru. In aceste situatii, partea referitoare la upgrade-ul bazei de date se refera numai la server, pe statii efectuand numai reinstalarea aplicatiilor.

    Pentru detalii echipa de suport tehnic va sta la dispozitie.
    De asemenea, nu ezitati sa postati intrebari pe acest forum daca intampinati dificultati.

    Programul “SmartCashDBUpdate.exe” a facut mult mai usoara reinoirea versiunilor mai vechi. Update-ul realizandu-se mult mai usor si mai “elegant” … 🙂 …

  • Dor

    Administrator
    8 noiembrie 2007 la 16:47

    Din pacate dbupgrade.exe trebuie folosit cu maxima atentie. Nu include inca suficiente validari (cum ar fi cea de conectare unica la baza de date) si poate sa aduca baza de date in situatii incerte.
    Consultati de fiecare data dupa folosirea lui log-ul si daca este afisata cel putin o problema dati rollback (a se citi restore dupa un backup prealabil) la baza de date anterioara.
    Luati baza de date la firma daca sunteti partener certificat, si solicitati asistenta la linia de eroare semnalata in log.
    Numai dupa gasirea solutiei reveniti la clienti si efectuati actualizarea bazei de date.
    In extremis, daca nimic nu merge aveti totdeauna la indemana solutia pomparii integrale a bazei de date in una noua.

  • MugurEL

    Membru
    13 noiembrie 2007 la 10:58

    Este adevarat la problema cu acel programel “SmartCashDBUpdate.exe” . Care trebuie urmarit cu adevarat la erorile pe care le poate afisa.
    Este bine ca inainte de orice update a bazei de date sa se faca un backup, o salvare in acest fel riscul de a pierde baza de date fiind minim.