Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; Intrerupere POS

  • Postat de picnic-market la 20 martie 2016 la 20:19

    Incepand cu luna decembrie 2015 , uneori zilnic alteori de trei ori pe saptamana, dar de fiecare data in jurul orei 19,00 se opreste singur POS-ul.
    Am facut nenumarate sesizari la Call Center, s-au emis tichete de sesizare, a fost ridicat POS-ul pentru reparatii la sediul Magister insa defectiunea nu s-a rezolvat . In schimb nu ni se mai emit tichete de sesizare intrucat problema ar fi in atentie.
    In acest context puteti sa imi spuneti daca exista o posibilitate de remediere a acestei disfunctionalitati extrem de deranjante in momentul vanzarii ?
    Deasemeni , avand in vedere ca intreaga solutie a fost achizitionata de la dvs . atat partea de hardware cat si cea de software si este inca in garantie, este normal sa imi emiteti factura pentru ridicarea POS-ului la reparatie in garantie cu atat mai mult cu cat defectiunea nu a fost remediata?

    Dor a răspuns 6 ani, 6 luni în urmă 2 Membri · 1 Răspuns
  • 1 Răspuns
  • Dor

    Administrator
    17 mai 2016 la 10:18

    Asa cum s-a constatat cu ocazia deplasarii la dvs. problema se datora router-ului Telekom care asigura conectarea la internet pe de o parte, dar in acelasi timp actiona si ca server DHCP (alocand adresele IP) pentru reteaua proprie.
    In mod normal nu am mai fi revenit la acest subiect pe forum deoarece problema s-a rezolvat de mult, dar constatam ca acest tip de problema apare destul de des cu echipamentele de la Telekom si credem ca solutia este bine sa fie publica pentru a baneficia cat mai multi dintre utilizatorii nostri de ea.

    1. Router-ul Telekom este totdeauna furnizat de catre operatorul de telefonie si internet, fiind de regula de slaba calitate (adresandu-se pietei low-cost a persoanelor fizice). Functiile urmarite de operator sunt in principal cele de interconectare WAN, partea de LAN fiind uneori de o fiabilitate indoielnica.

    2. Problema dvs. era aceea ca la fiecare interval de expirare lease (de reinnoire a IP-urilor din retea) softul router-ului se reseta (era evident defect) cauzand deconectarea si reconectarea statiilor din reteaua locala.

    3. Nu este acesta singura problema cu aceste routere (si in general cu orice router furnizat de catre operatorul de internet). De multe ori operatorii din call-center-ul acestor firme aplica proceduri rudimentare si simple pentru restabilirea conectarilor. Cea mai uzuala este restartarea propriului dispozitiv sau readucerea lui la setarile de fabrica.

    4. Indiferent de situatie, orice setare am fi facut noi pe reteaua locala (clase de IP-uri, Gateway, etc) sunt pierdute, magazinul fiind afectat pe partea de LAN>

    5. Pentru a preintampina aceste probleme Magister furnizeaza in solutiile sale, suplimentar un AL DOILEA ROUTER, de calitate medie insa (de regula CISCO) care il cascadeaza pe primul, acesta actionan doar in scopul coenctarii la internet. Reteaua locala este astfel controlata DHCP de catre router-ul inclus in solutia noastra si aflat sub controlul centrelor de suport Magister.

    6. In acest mod, setarile de retea si toate optiunile de acces la/din internet sunt stocate intr-un dispozitiv fiabil si se conserva in raport cu relatia cu operatorul de internet. In cazul in care acesta are o problema, isi restarteaza propriul dispozitiv fara ca reteaua dvs sa se opreasca vreo clipa. Singurul neajuns fiind intreruperea provizorie a accesului la interne pentru magazin.

    7. Nu cred ca acesta este cazul dvs, insa multi clienti refuza instalarea celui de-al doilea router, la achiztionarea solutiei de magazin, considerand ca este un cost suplimentar care nu se justifica.

    8. Sesizarea dvs. ca si multe altele de acelasi tip dovedesc cat se poate de clar ca metoda de protectie a retelei cu router-ul suplimentar cascadat implementata de noi se justifica din plin, stabilitatea infrastructurii LAN de magazin fiind primordiala.