Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Ajutor SmartCash Retail Management System & Rsaquo; Propunere

  • Postat de PAPUC la 14 iulie 2024 la 21:10

    Buna seara, propun sa ne dati posibilitatea de a putea schimba cota de tva punctual pe fiecare produs manual, fara a mai fi oblibati sa achizitionam lunar executabilul de modificare cota tva 50euro pe luna.

    FutureIGMG a răspuns 1 lună în urmă 6 Membri · 5 Răspunsuri
  • 5 Răspunsuri
  • gmro

    Membru
    15 iulie 2024 la 8:45

    Si eu propun sa reganditi sistemul de licentiere pentru utilitarul de schimbare cota de TVA.

    Inteleg ideea de cost per utilizare limitata in timp dar consider ca nu mai e ok aceasta metoda de licentiere pentru acest utilitar.

    Pentru cei care achizitioneaza acest utilitar licenta ar trebui sa fie pe viata iar costul actualizarilor ulterioare ar trebui sa fie inclus in abonamentul lunar de mentenanta si actualizare, asa cum e licentierea la Shop, Pos, Lynx, Mobility, etc.

    Nu e ca si cum acest utilitar e optional pentru utilizatorii Smartcash care au nevoie de el si il achizitioneaza initial. Daca lucrezi in Smartcash si ai produse la care trebuie sa schimbi cota de TVA nu ai cum sa nu-l folosesti daca vrei sa respecti legea si sa lucrezi legal.

    In cazul nostru, avem un catalog de mai mult de 15,000 de articole din care cateva mii sunt cu cota 9%.

    Din 2014 de cand folosim Smartcash am achizitionat acest utilitar de mai multe ori, de fiecare data cand am fost obligati sa facem schimbari la cotele de TVA la produse din catalogul nostru.

    La inceputul anului 2024, cand s-a trecut de la 9% la 19% la produsele cu zahar adaugat, am achizitionat din nou utilitarul si am schimbat cota la toate produsele care le aveam in stoc fizic si am putut verifica daca se incadreaza la cota marita.

    Dar la produsele care nu aveam stoc fizic nu am putut schimba cota pentru ca nu stiam care / cum se incadreaza la cota marita.

    Astfel, pe parcursul timpului, pe masura ce reprimeam in stoc de la furnizori produse la care trebuia sa le schimbam cota, le-am actualizat cota cat timp am mai avut licenta activa (pana in aprilie cred).

    Dupa ce nu am mai avut licenta activa am continuat sa primim periodic produse la care trebuia sa le schimbam cota. Pentru ca erau putine produse am preferat in loc sa cumparam din nou utilitarul, sa creem noi produse cu cota noua (prin duplicare) desi acest lucru are dezavantajul ca se pierde istoricul produsului si creste artificial catalogul.

    Noi am perceput ideea de plata per utilizare limitata in timp si ca un fel de penalizare a faptului ca, in calitate de utilizator, nu ne-am facut treaba cum trebuie atunci cand l-am folosit. Daca am uitat / omis sa schimbam cota la unele produse si a trecut mai mult timp, asta e, trebuie sa platim din nou daca vrem sa reparam greseala de omisiune.

    Pe de alta parte pretul utilitarului nu e mare si am putea sa-l tot achizitionam periodic si sa rezolvam produsele la care trebuie sa schimbam cota (si licenta utilitarului e expirata) dar sincer nu imi place aceasta idee, mi se pare un pic fortata achizitia. Acum astept sa se stranga mai multe produse si probabil ca vom cumpara din nou utilitarul in ianuarie anul viitor 🙂

    • constantinbara

      Membru
      15 iulie 2024 la 14:36

      Buna ziua! Pe langa E-factura si Returo, schimbarea TVA-ului a fost la fel de problematica in prima parte a anului 2024. Si eu cred ca ar fi normal sa avem posibilitatea sa schimbam TVA-ul, eventual direct din meniul “Modificare produs”. Este ineficient, dupa ce ai inceput nir-ul, sa vezi ca sunt produse la care trebuie modificat TVA-ul si sa fii nevoit sa iesi din nir si sa folosesti aplicatia aceea speciala cu licenta pentru 1 singur PC sau numai pentru server. In conditiile in care avem cateva mii de produse si schimbarile de tva sunt tot mai dese, practic, avem de schimbat tva-ul pe tot parcursul anului. Dupa ce am schimbat TVA-ul la inceputul anului la mai multe produse prin intermediul aplicatiei de schimbare TVA am fost nevoit sa creez alte produse cu cod intern crescand astfel (artificial) nomenclatorul de produse si modificand stocurile. Mi se pare o operatiune banala care ar trebui sa fie inclusa in costul programului si nici macar sa nu se puna problema de licentiere sau de utilizare periodica. Daca este cazul, platim in plus cat considerati ca este nevoie dar sa ne usurati munca. Va multumesc!

      • neralexim

        Membru
        16 iulie 2024 la 22:15

        Buna seara.

        Desigur ca modificarea cotei tva ar trebui sa existe in tab-ul modificare articol nicidecum un utilitar separat (pe care sa-l platesti de mai multe ori).

        ok daca trebuie, platesti odata (daca trebuie ) si-l ai integrat in smartcash

  • Dor

    Administrator
    21 iulie 2024 la 13:48

    Modificarea TVA-ului pentru un articol folosind utilitarul NU este un proces normal si nu este un proces la latitudinea utilizatorilor.

    Faptul ca se modifica o cota de TVA la un articol care este utilizat intr-o retea de magazine care produce miscari de stoc inclusiv pe cote de TVA in magazine este o operatie critica ce se poate efectua doar intr-un regim extrem de controlat.

    Adica simultan pe bazele de date locale dintr-o retea de magazine (pe fiecare baza de date in parte) si la final pe centrala, timp in care nu este permisa efectuarea de actualizari de catalog.

    Acest proces nu se poate efectua decat controlat de serviciul nostru de suport, in conditii planificate inainte cu fiecare client in parte.

    Iata de ce el nu poate fi efectuat de utilizatori, oricat de instruiti ar fi ei fara sa distrugeti integritatea referentiala a datelor la nivelul unui lant de magazine.

    De unde si costul aferent acestui utilitar care inglobeaza (si) manopera respectiva.

    Solicitarea dvs. asadar nu poate fi implementata nicicum, deoarece cota de TVA in sistemul nostru este o constrangere referentiala la nivel global, de la casa de marcat pana la fisa de depozit si raportarea catre alte sisteme externe.

    Ce va recomand, insa atunci cand gresiti de exemplu sa selectati cota corecta, este sa reglati aceste erori prin adaugarea unui nou articol similar, cu cota corect selectata, la care sa mutati codul de bare utilizat la vanzare de pe articolul eronat.

    In faza a doua efectuati compensari de stoc in fiecare magazin din retea cu intreg stocul existent de pe articolul eronat pe cel corect, nou introdus.

    Apoi scoateti de la vanzare articolul eronat vechi.

    Acesta este modul corect la nivel de utilizator de corectare a cotei de TVA eronat introduse la un articol, atunci cand aceste situatii sunt punctuale.

    Utilitarul de TVA trebuie folosit exclusiv atunci cand de la o data anume se inlocuieste cota in masa pe toate articolele vizate, iar nu cand se constata ca o cota de TVA e gresita la un articol sau altul.

    • FutureIGMG

      Membru
      4 septembrie 2024 la 22:58

      De acord, dar vă rog să introduceți și opțiunea de ștergere a produsului, pentru a renunța și a rămâne doar cu produsele pe care le folosim.

Log in to reply.