Buna ziua!
In contabilitatea de gestiune ceea ce spuneti dumneavoastra reprezinta doua operatii total distincte. Una este operatia de intrare prin receptie, si cealalta operatia de iesire prin retur.
Furnizorul dumneavoastra probabil foloseste un software axat pe contabilitatea financiara, in care in mod abstract se pot efectua operatii de intrare – iesire pe un NIR.
Metoda corecta de lucru este ca in astfel de situatii sa se emita documente distincte: Factura de intrare pentru produsele receptionate in baza caruia intocmiti un NIR, si Factura de stornare in baza caruia emiteti un Aviz de retur.
In situatia data, dumneavoastra va trebui sa efectuati aceste operatii in baza unui singur document.
La intocmirea receptiei veti folosi numai valorile pozitive din factura, iar la intocmirea avizului de retur veti folosi numai datele negative din factura.
Numarul si data documentului se vor colecta la fel pe ambele operatii.
In urma acestui lucru va rezulta ca la factura primita de la furnizor, sa aveti atat un NIR(Nota de Intrare Receptie), cat si un Aviz de Retur.