Flux Noutăți & Rsaquo; Forumuri & Rsaquo; Bug Reports – Raportare probleme software & Rsaquo; TVA 9%; am o eroare la registrul de casa

  • TVA 9%; am o eroare la registrul de casa

    Postat de Nicoleta la 20 februarie 2013 la 16:11

    Nu pot introduce o factura(carti) cu TVA 9%, Ma obliga la TVA 24%.
    Nu pot genera registrul de casa. Imi apare mesajul ‘Exista cel putin o plata care nu este inclusa in registrul de casa! Prima data la care s-a facut documentulo de tip Plata este 05/11/1012

    Razvan a răspuns 9 ani, 9 luni în urmă 2 Membri · 4 Răspunsuri
  • 4 Răspunsuri
  • Razvan

    Moderator
    20 februarie 2013 la 16:23

    1. Pentru a putea efectua receptii cu TVA 9%, este necesar ca aceasta cota de TVA sa fie introdusa in Nomenclatorul de cote de TVA (meniul Program / Nomenclatoare / Cote TVA), iar articolele din catalogul de produse sa aiba asignata aceasta valoare a cotei TVA. Pentru a verifica daca cota a fost asignata corect pe produs, se da dublu click pe acesta si se verifica rubrica TVA.
    In cazul in care unei carti i-a fost asignat gresit cota de TVA 24%, aceasta nu se poate modifica si este necesara reintroducerea articolului respectiv.

    2. Mesajul afisat de Registrul de Casa este foarte sugestiv, aratand faptul ca s-a introdus gresit o plata cu data de 05/11/1012. Este necesara generarea Registrului incepand cu aceasta data, astfel incat sa puteti avea acces la inregistrarea respectiva, sa o stergeti si sa o introduceti pe ziua corecta.

  • Nicoleta

    Membru
    22 februarie 2013 la 14:37

    Generarea registrului a durat 2 ore dar nu am reusit sa identific problema

  • Razvan

    Moderator
    22 februarie 2013 la 17:11

    La sesizarea dumneavoastra a fost inregistrat tichetul cu nr. T29672, in baza caruia s-a preluat baza de date pentru analize aprofundate. Va vom comunica raspunsul in urma identificarii problemei, prin serviciul nostru de Call Center, atat verbal cat si pe mail.

  • Razvan

    Moderator
    25 februarie 2013 la 11:19

    In urma analizari bazei de date s-au constatat urmatoarele:
    In data de 12.11.2012 a fost efectuata o reinitializare a bazei de date cu preluarea stocurilor prin inventar.
    Dupa reinitializare, au fost operate documente de receptie si retur/transfer la furnizor cu o data anterioara reinitializarii, respectiv: Receptii si Avize cu data de 05.11.2012. Tinand cont de faptul ca operatia de RETUR LA FURNIZOR inregistreaza valorile de aviz si in tabela PLATI a bazei de date necesare la evidentierea situatiei soldurilor pe furnizori, faptul ca a fost introdusa o informatie in aceasta tabela cu o data anterioara generarii reinitializarii, a dus la blocarea operatiei de recalculare a registrului de casa.
    Avizele de retur catre furnizor nu afecteaza inregistrarile registrului de casa, insa la generare acesta isi face verificarea dupa prima data de operare in tabela si prima data de operare in registrul de casa a unei plati. Daca intre acestea exista neconcordanta, recalcularea prin generarea registrului de casa va fi blocata.
    Problema a fost remediata prin actualizarea datelor introduse anterior in campul plati, la data de 19.11.2012 data ce reprezinta primul document de tip PLATA introdus in REGISTRUL DE CASA. In urma acestei modificari registrul de casa poate fi generat si listat.
    Problema a fost sesizata de curand, deoarece clientul nu folosea registrul de casa pana la aceasta data.

    Acest tip de situatie neplacuta a fost generata de faptul ca asupra gestiunii s-a operat intr-o maniera nerecomandata: aceea de a se introduce documente anterioare datei curente, adica desi data calculatorului era 12.11.2012 s-a dorit generarea unui transfer la furnizor cu data de 05.11.2012.

    Pentru a preintampina astfel de situatii se recomanda ferm introducerea documentelor numai cu data curenta.